Rare ska börja synas mer

Rare ska börja synas mer

Yay! Skrev alldeles nyss en nyhet om att brittiska spelstudion Rare ska börja synas mer. Det är Peter Molyneux, genom sin nya befattning som Creative Director, som säger att han ska lyckas med detta på något vis.

Jag hoppas verkligen att han lyckas och att Rare kan komma tillbaka till sin gamla storhetsperiod. Jag gillade Viva Piñata och allt... men de senaste årens output från engelsmännen är knappast i paritet med Super NES- och Nintendo 64-eran då de var en av världens mest intressanta spelhus. Spel som Donkey Kong Country och dess uppföljare är hiskeligt snygga än idag, och gamla filmlicensklassikern Goldeneye 007 tillhör mina bästa spelminnen. Kort sagt finns det fortfarande (trots många avhopp) massor av talang och rutin i lokalerna i Twycross, och förhoppningsvis kan detta börja synas snart igen efter många års kräftgång.

Vad skulle du vilja se att Rare utannonserade för nytt? Själv skulle jag vilja ha (om man fick drömma fritt) nytt Battletoads, uppföljare till Conker's Bad Fur Day och ett nytt Donkey Kong Country-spel i klassiskt 2D-snitt. Sannolikheten att något av dessa spel ska komma är dock... väldigt liten, för att inte säga obefintlig.

#blogg

Medlem
Rare ska börja synas mer

Tycker det var underligt att de inte visade upp ngt på E3 förutom en perfect dark-remake (om jag inte missat ngt). Vill se ett riktigt högbudgetspel från dem, gärna anpassat för den vuxna publiken.

Medlem

Kanske en Goldeneye Remake.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Kanske en Goldeneye Remake.

Den finns redan, visserligen gratis och beta, men så god som någon.

Jag hoppas också på ett nytt Conker, helst även PC-portat. Battletoads hade inte varit helt fel det heller.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar