Paperboy vs. Paperboy 2

Inaktiv
Paperboy vs. Paperboy 2

Tack vare diverse onlinetjänster (såsom Xbox Live) kan vi åter igen ta del av det här underbara spelet. Jag minns när jag var en liten knatte, då satt jag och avnjöt det här spelet på min gamla åtta bitars. Jag var nog en tio år gammal eller så. Men jag älskade det då och jag älskar det än idag.

Spelupplägget är så fantastiskt simpelt och genialiskt. "Du ska dela ut tidningar till de som prenumererar. Men samtidigt vill alla dig illa. Bilar backar ut, skateboardsåkare kommer, alkisar vill åt dig, hundar, katter.. ja listan kan göras lång". Men det är ändå sjukt vanebildande. Så fort jag får en liten stund över så kör jag en vända paperboy på mitt Xbox. Dock är jag sjukt usel på det, men vad gör väl det i slutändan?

Men hur många minns Paperboy 2?
Detta var oerhört dåligt. Man valde att ta den simpla idén från första spelet och sen fullkomligt våldta den. Istället för att bara köra en enda gata upp, ska man nu cykla runt ett jäkla kvarter. Vilket förstör stämningen. Man måste plötsligt byta sida att kasta tidningen åt osv. Sen grafiken var ingen förhöjare. Nej detta var verkligen inget för mig. Istället hissar jag originalet till skyarna. Hoppar på min BMX och beger mig ut på min tidningsrunda....

#blogg


signatur

Work is for people who can't play video games

Medlem
Paperboy vs. Paperboy 2

Och varför var musiken i Paperboy 2 från Seinfeld?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

1
Skriv svar