Den där färgen igen

Medlem
Den där färgen igen

Ubisoft hatar mig. Jag klarade av Prince of Persia häromtimmarna och bestämde mig för att snurra runt i menyerna. Jag hittade konceptbilder, eftertexter och möjlighet att handla extramaterial. Skit alltihop om jag får tala från hjärtat. Eller?

Tydligen är skinn det nya svart enda som utvecklare orkar kasta in som utan att man måste ge dem extra pengar. Den här gången har någon haft den goda smaken att hugga mig rakt i hjärtat. Två gånger med olika knivar. Första kniven först.

Skinn nummer tre för prinsessan (omdöpt till "Äckli´a" av mig och min bror) är en bild föreställande Jade. Världens bäst representerade kvinna i ett TVspel (även om konkurrens följer i höst). Jag blev omåttligt glad i en bråkdel av en sekund innan jag insåg vad de gjort. De har valt att exploatera min älskling helt utan hämningar. Dum som jag är tryckte jag självklart igång skinnet och kastade mig in epilogen. Entré kniv två.

Det handlar inte om ett modell-byte som jag trodde i min iver. Det är bara nya kläder till prinsessan. Likt kejsarens dito har de en hel del problem med visad hud. Den urringning som inte gjort sig mycket väsen men ändå varit närvarande i originalspelet är i prinsessans fall klart överdriven. Man funderar över hur alla saker sitter där de gör när de utsätts för alla akrobatiska övningar. Dessutom har den problem med klippningen och ibland skymtar "hud" igenom tröj-texturen. Usch!

Ett tredje sår som sakta växer fram är det faktum att de ägnar sig åt undermediokra spel istället för att lägga energi på Jade's riktiga spel. Det är inte utan att man blir smådeprimerad. Så ja, talande ur hjärtat kan jag kalla extramaterialet skräp.

Bild från Destructiod.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Den där färgen igen

Nja, det är väl ändå två helt olika team, i olika delar av världen, som jobbar på Prince of Persia respektive Beyond Good & Evil 2... Men jag håller med om att det är rätt uselt att ta betalt för det som syns på bilden... Skända Jade sådär!

Inaktiv

Det ser ut som om Helena Bonham Carter krockat med Requiem For a Dream och slutligen snubblat i de där kläderna.

Medlem

Oavsett var de sitter i världen så har de båda fått grönljus. Men Prince of Persia-laget har inte åstadkommit något bra i mina ögon. Spelet skulle varit hälften så långt och inte haft Elika med. Känslan av plattformande är som borta. Man kan chansa hur mycket som helst utan att bli straffad för det.

Eller förresten. De ska ha en eloge för att de lyckats skapa världens första plattformsspel som man kan spamma sig igenom.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar