En otrevlig kvälls Dota

Inaktiv
En otrevlig kvälls Dota

Trött som få startar jag en kvälls Dota. Jag har precis laddat ned VCK (visual coustom kick, www.visualcustomkick.com) och detta är första gången jag hostar med den. Jag hostar en public med GN: Dota -ar Nordic VCK, känner mig sådär halv taggad. Allt går bra, alla commands funkar, känner mig glad över att slippa LCn (List checker) som jag kört på innan. Snart är gamet fullsatt, jag kollar land, ping och så att latencyn är rätt inställd. Startar. Jag får heron Magina, suckar, inte precis vad jag var sugen på. Men missnöjdheten är snart som bortblåst när jag skriver "-ma" och ser att fyra av fiendens heros är INT (intellegence). Jag skrockar tyst för mig själv när creepsen kommer och inte nån av dem har repickat. Jag får sola top-lane och möter Rylai och Juggernaut (klart överskattad kombo på Bnet). Allt går prefect och på lvl 7 gankar jag Silencer mid och drar FB (first blood). Jag blinkar iväg mot basen med ca 40 hp kvar. Medans min hero springer mot fontänen, säkerheten, kommer ett message up i All chatten;
" Jävla fitt tur unge " (Silencer)
" Hehe, jo nog hade jag tur alltid, nån måste ju ha det =)" svarar jag ( Försöker vara trevlig).
" Tyst med dig hora" (Silencer)
Jag svarar inte. Öppnar VCK och kickar honom.

Jag fattar inte vad som är felet på folk nuförtiden(!?). Så som jag just berättade ser en vanlig dota match ut. Alltid nån som börjar kasta ur sig könsord och förnedringar. Otroligt tråkigt. Jag förstår inte hur man kan kalla nån till ex. "hora". Visst folk tror att det är lugnt om det är över internet, men vafan, det är det inte. Jag tar inte driekt åt mig, men jag får en dålig känsla i kroppen, det ska vara kul att spela. Man ska vara trevlig mot med och mot spelare. Visst det kan vara störande om nån är dålig och gör så ens lag förlorar. Men vad hjälper det att kalla honom "noob", "horunge" eller "efterblivna jävel"? Hur tror du den personen då känner sig? Inte bra iaf. Även fast det är över ett spel. Man kan istället muntra upp honom eller säga hur han kanske skulle ha gjort och hur han ska spela, på ett trevligt sätt. Då blir han förhoppnings vis glad och tacksam.
Jag minns när jag började spela var detta med otrevliga med / mot spelare inte alls vanligt , det är nåt som har kommit nu under senaste tiden(året). Jag brukar tänka på två saker när folk beter sig på det viset:
1. Säger dom så till sina klasskamrater/syskon/lärare?
2. Undra om deras föräldrar vet om hur dom beter sig mot andra männsikor som sitter och spelar för att ha kul? Om inte, vore skönt att ser minen på deras son/dotter om man berättade för dem.
Stackars föräldrar som har misslyckats i uppfostran av sina barn, eller kanske inte deras fel? Kanske sammhället som har förändrats totalt i synen på hur man ska bete sig, inte vet jag. Men tråkigt är det iaf.

Var trevliga när ni spelar gott folk

Over and out.

#blogg


signatur

I många berättelser och sagor beskrivs räven som klok och listig.

1
Skriv svar