Nostalgitripp

Medlem
Nostalgitripp

Man brukar säga att det var bättre förr. Huruvida detta är sant låter jag vara osagt men en sak är i alla fall säker; det var minst lika bra. Det erfor jag själv då jag nyligen gjorde en resa tillbaka i tiden.

Detta gjordes dock inte medels en flux capacitor-utrustad DeLorean. Istället bestod min tidsmaskin av ett stycke Nintendo Entertainment System (som lyckligtvis inte kräver 1,21 gigawatt för att fungera). Denna underbara grå låda laddades med följande spel:

Duck Tales
Världens girigaste anka reser världen över och stjäl värdefulla föremål från fattiga länder. Inte ens utomjordingarna på månen går säkra. Kanske inte helt moraliskt korrekt men ett roligt spel är det i alla fall.

Gun.Smoke
Clintans prisjägare i Sergio Leones klassiska westernfilmer står sig slätt mot hjälten i detta spel. Med en sexskjutare i vardera hand tar han sig an en aldrig sinande ström av banditer i sin jakt på storskurkarna vars fula nunor figurerar på most wanted-affischerna. Jag måste också lyfta på cowboyhatten för de modiga försäljare som trots detta formidabla kulregn tar sig tid att kränga vapen och andra användbara varor.

Kung Fu
Hiyaaa! Thomas hoppar, sparkar och slår sig genom fem våningar fyllda med busar för att rädda flickvännen Sylvia från den onde "Mr. X" som tagit henne tillfånga. Ibland saknar jag 80-talets simpla bakgrundshistorier.

Probotector
Den snälla versionen av Contra där soldater är ersatta av robotar. Underhållande men svårt som tusan (Konami code, ftw!).

Rush'n Attack
Ryssarna anfaller och en ensam kommandosoldat sänds in för att ta hand om hela den röda armén ... med en kniv! Snälla, kunde jag inte fått ett skjutvapen åtminstone?!

Super Mario Bros
The one and only. Finns inget att tillägga mer än att det, i all sin enkelhet, förmodligen är ett av de bästa spelen till NES:en.

#blogg

Medlem
Nostalgitripp

Heja Ducktales och Super Mario!
Hade ett spel till mitt NES, där man var en pojke på stenåldern som kunde hitta ägg med Dinosaurier i. Kommer inte ihåg vad det hette, men fruktansvärt kul var det:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hade ett spel till mitt NES, där man var en pojke på stenåldern som kunde hitta ägg med Dinosaurier i.

Låter som något av Adventure Island-spelen.

Medlem

Exakt! Tusen tack:)

1
Skriv svar