Osthyvel + finger = smärta

Medlem
Osthyvel + finger = smärta

Ibland lyckas man med de mest idiotiska saker. För en dryg timme sedan befann jag mig i köket för att breda ett par smörgåsar till frukost. På dessa hade jag tänkt lägga några ostskivor så jag tog fram ost och osthyvel. Första skivan gick bra men sedan var olyckan framme. Jag slant med hyveln och lyckades skala av ett stycke skin och kött från ovansidan av min vänstra tumme.

Först hände ingenting. Inget blod och ingen smärta. Jag stod bara som ett fån och stirrade på min sargade tummetott samtidigt som jag tänkte för mig själv att "det här var ju kanske inte så bra". Men så började blodet sippra fram ur det öppna såret och jag insåg att jag borde göra något åt saken. Efter att ha tvättat ordentligt med tvål och vatten fick jag fram ett plåster och med fingret inlindat i ett fint litet paket trodde jag att det hela var över.

Då kom smärtan. Det sved något så djävulusiskt en stund men som tur var gick det över ganska snart och nu känns det inte allt för illa. Jag kan fortfarande inte böja på tummen utan att det gör ont och det kommer säkert ta ett tag innan såret har läkt men under omständigheterna är det rätt okej. Kanske är det inte mer än rätt att jag får lida lite på grund av min klantighet. Mackorna fick jag i alla fall i mig till slut fast utan ost.

#blogg

1
Skriv svar