Att röra på dököttet

Medlem
Att röra på dököttet

Nu när både den pollenfyllda våren och de lata semesterdagarna är över finns det inte längre några ursäkter kvar. Det är dags att börja röra på sig igen. Jag behöver få upp min kondition och få ner min vikt. För mycket stillasittande, sötsaker och skräpmat har lett till det nästintill pinsamma faktum att en så enkel sak som att gå upp för några trappor gör mig anfådd. Detta måste jag göra något åt. Jag har visserligen inte för avsikt att börja tokträna men hädanefter är det dagliga promenader, oavsett väder, som gäller. Helst med lite inslag av terräng.

#blogg

Medlem
Att röra på dököttet

1 sept går tåget för operation sanering av kropp för min del, har 2 40 års skivor att överleva först

Medlem

Det där känner jag igen, ska skaffa träningskort på Friskis igen, cykla och styrketräna, det är ganska kul ändå, speciellt när man ser resultaten...

Medlem

Det brukar vara lite svårt att komma igång men när man väl håller på så känns det bra.

Det har blivit några km varje dag förutom igår. Jag har i och för sig sagt till mig själv att jag ska gå oavsett väder men ösregn, hagel och åska blev för mycket.

1
Skriv svar