Fifa 07 - PSP

Inaktiv
Fifa 07 - PSP

Sedan spelet hamnade i min brevlåda en solig dag i mitten av april har jag spelat det som besatt. Jag ÄR nog besatt. Jag har alltid gillat sportspel, speciellt fotboll, och har några stycken i min samling. Men det här... Det var något utöver det vanliga. (Här ska det i parantes tilläggas att jag inte är någon expert på varken spel, grafik eller proffs-omdömmen, så "hyllningen" som följer kommer från en vanlig, oförstående Svensson.)
Jag har haft spelet i några veckor och förundras ännu av alla möjligheter och den sköna grafiken (även om den har sina brister i mellan åt).
Det var först igår som jag i karriärsläge vann min första liga. Det sura i karamellen var att klockan närmade sig elva, jag var trött och ville se filmen som börjat på teven, så därför simulerade jag mig igenom matcherna och i min distraherande dimma också själva finalmatchen. Trots glädjen över att ha vunnit alltihop kunde jag inte hjälpa bitterheten över att själv inte få göra målen som ledde till seger.
I min simulationsväg till seger lade jag märke till att man kan välja mellan att simulera snabbt eller att se matchen (utan att kunna göra något). Det sistnämnda är en hittills oprövad funktion för min del, men det låter som att man praktiskt taget kan se en match mellan sina två favoritlag närhelst man vill... Lite som en fungerande bärbar teve utan några som helst kanaler och heller ingen reklam. Najs!
Något annat som fångade min opptimistiska sida är hur länge spelet varar tack vare alla ligor och spellägen. Det såg ut att vara ganska mycket när jag tittade i trofégalleriet. Men så kanske det alltid är? Mycket att klara ut innan spelet är slut?
Vad tiderna har förändrats. Jag kommer ihåg Fifa 99 till min gamla PS-etta, det var inte alls lika mycket att göra. Det var utklarat på ett kick, likaså Fifa 02 till samma plattform.

Jag kan i nuläget inte komma på så mycket negativt med spelet, mer än grafikens tillfälliga brister. Inget mer som är nämnvärt i alla fall, det är bara allmänna irritationer och frustrationer, så som det brukar vara när det inte går som man vill i ett spel.
Och det hör ju till.

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar