Fullspäckad månad...

Inaktiv
Fullspäckad månad...

Som blivande student i sommar krävs det en ordentlig slutspurt för att hinna bevisa vad man förtjänar i slutbetygen. Det är uppsatser hit och inlämningar dit, prov till höger och läxor till vänster, och det tycks aldrig vilja ta slut. Allting toppas med den klassiska studentkalendern som proppas full med aktiviteter, sammankomster och fester. När man sedan till slut hittar en lucka i sin späckade kalender försvinner den fortare än vinden, då det dyker upp något annat som kräver ens uppmärksamhet.
Jag köpte två pocketböcker på Willy:s bokkampanj (eller vad de kallar det), jag tyckte båda verkade väldigt spännande och billiga, 10 kronor styck, så jag slog till. I bilen på väg hem insåg jag dock med besvikelse att jag förmodligen inte kommer hinna börja läsningen förräns efter skolavslutningen. Böckerna kommer ligga på byrån i en månad och fresta mig. Jag kommer att bli tokig.
Med detta sagt kan det konstateras att jag heller inte har spelat så mycket spel som jag velat, jag har faktiskt inte spelat någonting alls. (En bidragande orsak kan också vara att det för tillfället är någonting som inte är som det ska med datorn och att inte ett enda PC-spel går att spela...)

Jag kan ju trösta mig med min sparsamhet som ger mig möjligheten att inhandla något nytt spel till (förmodligen) PSP:en senare i sommar. Jag ska ta god tid på mig att verkligen tänka igenom vad jag ska köpa. Det gäller att välja rätt, efter juni har jag inte längre någon "inkomst".

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar