Klart att PCG finns med i väskan!

Inaktiv
Klart att PCG finns med i väskan!

Stora resväskan står i hallen och handbagaget är så gott som packat. PSP:ns och kamerans batterier är på laddning, "hygienväskan" är nerpackad liksom pass, plånbok och läsmatrial (senaste PC Gamer är inköpt). UMD-filmer och spel är med och iPoden är laddad och klar.
Det är nästan lite konstigt vad grejer jag tar med mig på en veckas semester. Kommer jag verkligen hinna använda allt? Förmodligen inte, men så som många andra tjejer är överflödiga i kläder, skor och smink när det gäller semesterpackning är jag det i prylar. Man vet ju aldrig. Det kanske regnar någon dag och vi stannar på hotellet. Och tänk om jag inte kan somna? Jag måste ju ha hjälpmedel med mig, utifall att. (För jag tänker inte knapra sömnpiller, de skrämmer mig.)
Nu gäller det bara att komma ihåg alla saker som ligger på laddning. Det vore katastrof om jag glömde kamerans batteri (ja, faktiskt) eller PSP:n (kanske inte, men spelen skulle ta onödig plats...).
I morgon börjar min "sista semestervecka", jag vet inte om det heter så eller om man kan kalla det för semester när man för övrigt är sysslolös, men när jag kommer hem är det dags att skriva in sig på Arbetsförmedligen och det roliga är därmed slut.

Rubrikens syfte är inte att smöra, eller jo... Kanske lite. Men mest är det ett bevis på en för tillfället bristfällig fantasi.

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar