I datorns frånvaro

Inaktiv
I datorns frånvaro

Dumt va?

Nej, faktiskt inte. Det är en förkortning på " under tiden som möjligheten att spela spel på datorn är frånvarande", men jag tyckte det skulle vara en lite väl lång rubrik.
För det är precis vad den är, frånvarande alltså. Det går inte att spela ett enda spel på datorn, om man inte räknar onlinespel och RollerCoaster Tycoon 2. Det är en lång och trasslig historia med många sladdar, så jag låter historien vara osagd. Men det är i denna tid av kris som jag vänder mig till mitt gamla kära PlayStation 1 och PlayStation Portable.

En kraftig släng av PC-spelsabstinens gör sig allt starkare och jag vet snart inte hur jag ska kunna stå emot. Allt jag drömmer om är The Sims 3 (även om jag inte har spelet... Än.), Grand Theft Auto: Vice City - ja, till och med Trainsimulator. Om inte krisen löser sig snart slutar det med att jag mitt i natten blir utslängd från min systers rum efter att jag gått in där och startat The Sims 2.

Än så länge går de värsta abstinensattackerna att lindra med film eller att spela PS/PSP. Men vad händer när de blir värre?
Eller kan det verkligen bli värre än så här?

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar