Typiskt min tur.

Inaktiv
Typiskt min tur.

Jag vet inte vad som har hänt, helt plötsligt har jag kommit in i ett stim där allting går emot mig.
Om jag skulle se på väderleksrapporten att det blir strålande sol i morgon och då planera för aktiviteter utomhus, skulle det på morgonen när jag vaknar spöregna.

För några veckor sedan var jag ensam hemma med min syster medan päronen jobbade. Åskrädd som jag är ringde jag och frågade min mamma om det skulle bli åska under dagen, då jag tyckte att molnen tornade upp sig. - "Nja, de har nämnt åska men inte just där vi bor.", var svaret jag fick. "Okej, skönt", tänkte jag. "Det gäller bara att hålla lite koll då."
Det gick bokstavligen bara 2 sekunder efter att vi lagt på innan åskan gjorde en storslagen entré med kraftigt och hårt muller precis utanför fönstret. "Helvete."

Sådana här saker är min vardag. Det mesta blir tvärtemot vad man säger, tycker, tänker, vill och önskar.

I förrgår pratade jag och min mamma med mormor och morfar om att vi har så mycket myror på vår tomt och att det under alla 21 år som mamma och pappa bott här, inte har visats sig en enda orm på tomten eller vår väg.
Vad tror ni låg 20 meter från brevlådan dagen efter när mamma och jag gick för att hämta posten?
Just precis.

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar