Ledigt upptagen.

Inaktiv
Ledigt upptagen.

För att vara sysslolös är jag numera väldigt upptagen.
Och egentligen gör jag inget superviktigt.

Om vardagarna har jag fullt upp med hushållssysslor som hamnar på mitt bord då jag är den som går hemma. Det ska dammsugas där, dammas här, skuras där uppe, tvättas kläder där nere. Varje dag är det något.
När jag utfört det obligatoriska arbetet anser jag mig ha rättighet till eget nöje, så jag sätter mig och spelar tv-spel och lyssnar på en ljudbok. Om katten är ute sätter jag mig en stund och bankar på trummorna. (Något mitt högra pekfinger alltid får sota för, jag fattar inte varför...)

I morgon tänkte jag ta den upptagna nivån ett snäpp högre och spela in en trumspelarfilm. På morgonen ska ett antal låtar (har ännu inte bestämt vilka, mer än en) spelas på trummorna medan kameran står en bit bort och filmar spektaklet. Sedan ska jag försöka sluta fred med datorn och Windows Movie Maker för att kunna lägga på den riktiga musiken också, så att man hör både den och mitt spelande samtidigt. Vi får väl se hur kampen för fred går.

En liten fotnot: Det är ingen idé att tipsa om bättre redigerarprogram, min dator kommer inte samarbeta med dem. Har provat ganska många.
Min dator samarbetar knappt med någon numera. Ta bara vad som hände idag. Windows Live Messenger fungerar inte längre, det krävs en uppdatering som min dator vägrar göra.
Så jag får köra med kopian aMSN istället...

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar