När ska girigheten försvinna?

Inaktiv
När ska girigheten försvinna?

Det finns få saker som gör mig riktigt ordentligt förbannad. En utav dem är reklam för spelsajter.
Då syftar jag inte på sajter som PCG eller King.com, utan reklam för sajter där allt går ut på att spendera riktiga pengar. Det går visserligen på King.com också, men där finns ett gratis alternativ.
Nej det jag irriterar mig på är dessa poker -och bingosajter. Nu vet jag att de inte går att utrota och det är inte det jag vill heller. Jag önskar bara att de inte gjorde så mycket reklam för sig själva, speciellt på teve.

Jag tänker på hur svårt det måste vara för de som faktiskt är spelberoende och bränner stora summor pengar på dessa sajter dagligen, jag tänker på dem som varje dag måste slåss mot suget att satsa en slant på ett pokerspel, en slant som blir allt större och större längs spelets gång och som inte resulterar i vinst. Dessa människor kan inte ens köpa trisslotter då det kan släppa lös speldjävulen i dem. Räcker det inte med att de måste försöka undvika och ignorera reklamen för lotter och lottvinster som delats ut när de går in i en matbutik (med "spelhörna")? Kan de inte få titta på teve i lugn och ro utan att påminnas om gambeling med jämna mellanrum?
Jag tycker bara det är lite elakt från spelbolagen. Sure, de vill locka spelare till sina sajter. Och allt handlar om att tjäna pengar. Att de sedan lockar spelberoende att spela bort alla sina besparingar, det skiter väl dem i.
Jag tycker bara det är tråkigt att vi inte kommit längre än så här. Att allt handlar om pengar, girighet och egoism.

Jag har själv en släkting som hamnat i detta träsk och fått återfall ett antal gånger. Det känns så tråkigt, speciellt eftersom denna släkting är gift, har en tvååring och ett andra barn på väg.

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar