God jul & gott nytt år!

Inaktiv
God jul & gott nytt år!

Tänkte att jag skulle ge er några tips inför kommande spektakel.

Under julen...
- Ät ordentligt av julmaten, det dröjer ett helt år innan den åter dyker upp! Nästan.
- Gotta dig i glögg och julmust! Men var försiktig, musten dyker åter upp redan vid påsk!
- Var uppmärksam, i år har vi två ankor som stojjar i teven på julafton. När du börjar kvacka och får simhud mellan tårna är det hög tid att stänga av eller gå därifrån. Botemedel är dock okänt.
- Glöm inte bort att tacka för julklapparna du får! Även för den där stickade tröjan med Hello Kitty på...
- Frågar någon efter julkorten du glömt bort att skicka, så skyll på att sniglarna har gått i ide.

Under nyår...
- Ta det försiktigt med champangen! Korken kan lätt hamna i någons öga.
- Efter ett antal glas kan det vara svårt att komma ihåg så börja träna redan nu: ALLA slags raketer, synliga som stinkande, ska firas av utomhus. Och glöm för jössenamn inte att fira av på avstånd från folkmassan!
- Ta mycket kort och filma också en del... Du kan förvånas över hur lite du faktiskt kommer ihåg dagen efter.
- 2010 är det nya året.
- Om du bor i en stad eller i ett samhälle med någon slags kyrklig lokal med ringklockor: Lyssna efter dem om du är osäker på exakt när det är midnatt.

Det var vad jag hade.
Nu önskar jag er alla en riktig God Jul och ett Gott Nytt år!
Vi hörs 2010!

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar