FM eller FIFA - Karriärläge?

Inaktiv
FM eller FIFA - Karriärläge?

Hallå!

Träffade en god vän idag som snackade glatt om att han plockat upp Grimsby till The Championship. Blev allmänt imponerad av detta, då han avancerat en serie per säsong. Han hade även gjort värvningar som gjort stor succé under säsongen, och Top 3 i skytteligan i League One, skulle tydligen bara vara hans spelare.

Ju längre våran diskussion gick började det smått komma fram "jag spelade" i meningarna. Efter en kortare tid kom det sedan fram att det var #Fifa09 han spelat på, i Karriärläge.
En enkel fråga ställdes då:
- Hur kan du vara glad över att göra succé med ett lag som du själv spelar med?
- Jo, men jag har på proffs i svårighetsgrad.

Något irriterande att man kände sig tuff, faktiskt. Anledning till att det går bra för honom är ju givetvis för att han är grym på att SPELA, inte på att BYGGA. Att utan fusk ta Malmö FF, som är det finaste laget som finns *whink*, till Champions League-gruppspel känns mer som en framgång man fått kämpa sig till. Detta ville dock inte min kamrat acceptera.

Vad jag försöker säga är att:
TA INTE ÅT ER ÄRA FÖR NÅGOT NI INTE SKAPAT OCH BYGGT UPP!
I Fifas karriärläge kan du köpa vem som helst för pengar. Fuskade till mig pengar på PC en gång och köpte Ronaldinho till MFF. Kan det bli mer overkligt?
#Football Manager 09 är allt 100x mer realistisk. Så snälla! SNÄLLA! Ta inte åt er ära för det ni gör på FIFA!

EDIT: Fifa att spela vanligt med ska dock ha all eloge för att vara, varit och förbli fotbollsvärldens bästa fotbollsspel!

Ha de fett!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
FM eller FIFA - Karriärläge?

håller med dig 100% om det du säger om FM kontra Fifa eftersom jag själv är aktiv spelare på FM. Däremot kan jag inte hålla med om att Fifa är bästa fotbollspelet, tycker PES09 utklassar i känsla och i grafik, enda dåliga är att Fifa har råd med fler licenser eftersom de är ju..Fifa och EA Sports.

1
Skriv svar