Spelutveckling- En liten blick inifrån

Medlem
Spelutveckling- En liten blick inifrån

Once upon a time on an island far, far away a little boy lived. (läses med fördel med den rätta rösten)
And he wanted to bli a spelutvecklare.
But the little boy sög allmänt på datorer och var vilse bland program, kodning och andra mjukwares.
Then come räddningen:
An artikel in th3 epic magazin of Super Players.
An historia om a man som gick från att spela dem till att göra dem gav the little boy insperation till att göra sitt eget indie-masterpiece.

Så för första gången i sitt liv kom pojken i ett sorts skapande trans och allt forsade ut ur honom, in i Multimedia Fussion.

Vad spelet handlade om?

Det var ett projekt som tog veckor att skapa, som fick en, förvisso liten och intern, men ändå enorm hype-kampanj.
Det var ett spel skapat av glödje, hiddencamera bilder, paint grafik och framförallt sjuka tankar i ett 15-årigt huvud.
Det var den ultimata förolämpningen.

Det var ett spel...

Om min finskalärare.

På cirka 15 minuter kunde de få utvalda som fick chansen att pröva på det uppleva ett storslaget äventyr:

Spermielopp till ett ägg som var kusligt likt en gris,PV racing på Åbo:s gator som slutade med tragedi och plastikoperation, skilldringen av det hårda livet som soldat i finska arme'n som ensam måste kämpa mot invasionen av ryska studerande, vansiniga fjortis och rökare jakter på skolgården där man måste undvika både att bli överkörd av moppepojkar och snöbolls kastande vandaler.
Och den episka slutstriden mot de 3 Amigos som ledde til det mycket olyckliga slutet.

Och inte att förglömma, den censurarade verisionen som tvingades göras på 10 minuter när den stackars pojkens mamma fick nys på det hela och krävde att få se vad det var (Jag lider med Crytek och alla andra tyskar som kanske måste gå igenom samma sak inom en snar framtid).

But now it's all gone.

Ett år och en hårddisk krash senare är chanserna minimala att ett exemplar av spelet existerar. Inte ens en lite skärmdump finns kvar.

Men legenden om "The adventures of ..."(den arme stackare som blev huvudperson vill nog vara anonym) finns fortfarande kvar i mitt hjärta som det första och förhoppningsvis inte sista spel som skapades av Flea.JR studios.

Så till alla där med för mycket fritid: making spel is fun!

#blogg


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv
Spelutveckling- En liten blick inifrån

Men för i helvete! Skriv på svenska eller engelska. Inte båda!

Medlem


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem
Skrivet av Salsane:

Så för första gången i sitt liv kom pojken i ett sorts skapande trans och allt forsade ut ur honom

....

Och man tänker bara; Okaaaaaaj

Inaktiv

Återskapa det vetja!


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Shit jobbigt och så har jag glömmt det mesta av handlingen och gameplayet.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

1
Skriv svar