Lite retro...

Medlem
Lite retro...

Drog igång min gamla Amiga 500 häromdagen, på min 50" gick bra trots att den stått ett bra tag. Skulle återuppliva Alien Breed men disk 2 var paj så det sket sig. Blev lite P.P. Hammer en stund och sen lite Dojo Dan... Satte även i Hunter men de var inte lika bra som man kom ihåg...

Längtar som fan efter nya Alien Breed Evolution, hoppas det blir bra bara.
Hittade en fin trailer på det nya spelet med lite flashback från den gamla tiden.

Youtube-klipp

Amiga... det var verkligen enklare då eller?
I med en disk i maskinen, "loading" kommer upp på den flimmrande tjock-tvn och maskinen har en massa konstiga ljud för sig...disketter, vart tog dom vägen egentligen. Titelskärmen dyker upp...press a button...start game...
Den underbara grafiken, ljuden, musiken, känslan av att vara ett med den där röda spaken med en vit klutt på toppen.......ehh okej...

GAME OVER

(För den som inte redan märkt det är . min favorittangent på datorn...)

#blogg

KoP
Medlem
Lite retro...

Hunter är ju skitskönt. Nog ett av dom första open world spelen i 3D med massa olika fordon (bilar, båtar, helikoptrar, tanks, CYKEL) som jag lirat. Pre-GTA.

Medlem

jo det är bra men jag tog mig helt enkelt inte tid för det. väldigt före sin tid egentligen, en remake vore välkommen...
glöm inte surfbrädan...och alla jävla måsar

Medlem
Skrivet av MakkeK:

och alla jävla måsar

You destroyed a seagull i loggen efter att man cyklat på den. Kanonspel.

När du nu kopplat in Amigan till 50" så kan du dra igång Cannon Fodder om du har det. Ännu roligare spel:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar