Bikini året runt?

Medlem
Bikini året runt?

Det har säkert debatteras vilt om detta tidigare men ibland undrar jag: Fryser hon inte? Springa runt i en bikini? Värre än de stackars skolflickorna på Hokkaido som tvingas ha minikjol på vintern. Jag förstår inte hur mycket skydd lite plåt på bröstet och rumpan hjälper till med, men det verkar ju som att de inte behöver mer skydd i fantasy spel. Vem skulle slå en kvinna i magen eller på benen där bara blott hud finns? Nej självklart så skulle jag välja att sikta henne i bröstet, det ända stället med rustning på, om hon inte bär en hjälm förstås. Varför hugga av en arm när man kan slita på klingan lite?
Men å andra sidan så är det bättre att det syns att rustningen byts ut än att den inte gör det. Ta Mario and Luigi: Bowser's Inside Story som exempel, "Star Wear". Häftigt, får Mario ett par stjärnbyxor nu? Av någon anledning så tycks de fortfarande vara samma blåa färg...

Eller varför inte WoW? Hur kommer det sig att vissa plagg som är för män sitter ihop men de kvinnliga delar sig på magen? Inte kan väll brösten vara så stora att plagget spricker på mitten?

Men om rustningen ska vara designad efter baddräkter, då kan väl män bära tajta badbyxor av metall? Snyggt! Och så lägger vi på en mantel på det och axelskydd. Sådär ja! Nu är du klar för strid, på dem bara! Inte tänker de anfalla dig där du inte har rustning. Tänk er Call of Duty med de plivigerade rustningarna.

Nåja, Call of Duty är ju inte ett fantasy RPG spel, men det kunde vara kul ändå!

Tack o lov så ser klädidealet annorlunda ut IRL, annars hade man väll fått strutta runt i bikini året runt...

#blogg

Medlem
Bikini året runt?

Skönt att höra att jag inte är den enda som stör mig på detta. Ser så sjukt bisarrt ut när en stor bjässe till man, utrustad med femtioelva lager skydd, står bredvid en spinkig tjej med endast metall-BH och kort kjol... och båda är lika bra i strid. Det bryter all immersion spelet byggt upp innan för mig.

Medlem

Det är därför jag älskar Lord of the rings Online, så här ser en alv i läder ut, inga bikinis i detta lir.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar