Jobbintervju nästa fredag

Medlem
Jobbintervju nästa fredag

Ja, för berätta lite kort.

I torsdags letade jag bland jobbannonserna på AMS efter jobb, och hittar några stycken som stämmer in på min profil och vad jag kan. Dom flesta jobbannonser skickar en till externa CV-databaser. Jag registrerar mig på en som heter Ants. Det är en rekryteringsfirma som rekryterar IT-experter till företag som efterfrågar dessa. Just i denna jobbannons söker dom en Webbutvecklare till företaget Humany i Stockholm.

Efter registreringen så tänker jag inte mer på det, utan hoppas på att det blir något av detta, då det aldrig är någon som hör av sig när man söker jobb. I all fall är det sällan man får något svar.

Dagen efter ringer en rekryteringskonsult från Ants och tycker att mitt CV ser intressant ut, och vill att jag kommer på en jobbintervju. Vi bestämmer att jag ska komma på fredag nästa vecka.

Det är en positiv händelse i min annars tråkiga vardag just nu, då man lever på a-kassan. Så nu hoppas jag på att allt går min väg och jag får jobbet. Då blir det flytt ner till Uppsala till päronen, tills man hittar ett eget boende i storträsket.

Hm, kanske inte blev så kort ändå.

/ chrillemeter

#blogg

Antikvitet
Jag ska på intervju nästa fredag!

Håller tummarna, lycka till!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Tack
Hoppas det går vägen iaf.

1
Skriv svar