Vad är en bra trailer enligt dig?

Medlem
Vad är en bra trailer enligt dig?

Det kommer många olika typer av trailers nu för tiden för nya spel, men så många - speciellt från EA - att de flesta faller i glömska snabbt. Det är bara spelen som man själv är intresserad av som man kommer ihåg, men då är det knappast för att trailern är så bra - utan för att man har koll på spelet och redan har bestämt sig att det är av intresse.

När såg du en trailer senast som du blev överraskad av eller gillade? Det kanske är ett spel du inte hört talas om, men trailern gjorde att du fick upp ögonen för det. Det kanske är ett spel som du inte gillade, men så såg du trailern och ändrade uppfattning. Så, om nu någon mot förmodan läser det här, ge gärna feedback på vad du tycker är en bra trailer.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/M_d88YGV_as&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/M_d88YGV_as&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Mario säljer som smör, men ingen blev nog övertygad om köp via trailern - de hade nog redan bestämt sig innan. Trailern finns mest för att påminna om att spelet kommer ut. Samma gäller nog även spel som Modern Warfare 2 och Mass Effect 2 också.

#blogg


signatur
Medlem
Vad är en bra trailer enligt dig?

Svårt att säga vad som gör en bra trailer. Jag minns i alla fall att jag fastnade ganska rejält för trailern till Bionic Commando: Rearmed. Inte för att jag var särskilt intresserad av själva spelet, men för att trailern var så jäkla bra.

Det funkar så bra när filmen är i sync med musiken.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

En trailer som lämnar eftersmak! En trailer är ju en PR-grej, och gör den ett bestående intryck på tittaren har den väl lyckats?:)

Medlem

Ja, BCR är en riktigt bra trailer. Förvånansvärt är det en skåning som låg bakom den... haha. Titta på BC:s lanseringstrailer, den härmade BCR för övrigt.

Jo, det är pr, men ofta misslyckas ju att fånga spelarens uppmärksamhet så att säga, så vad vill man se. Trenden just nu är ju att göra något lång från själva spelet eller humor.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Senaste trailern som gav mig rysningar, utan att visa ett skvatt från spelet, var Star Wars: The old Republic från E3. Synd bara att spelet verkar bli som vilket mmorpg som helst. Bioshock 2-lanseringstrailern var också nära.


signatur
Inaktiv

Föredrar gameplay filmer.

Men som sagt swToR trailern och bioschock 2 trailern var gåshud.

Men tyvärr lever inte tors feta trailer upp till hur spelet verkar bli

Medlem

Jo, men frågan är om det är trailern eller det som spelet har i redan väckta förväntningar. Jag kommer tex att tycka att nästa GTA-trailer är bra för jag gillar spelet, men sedan kan man undra om den egentligen är bra. Just Rockstar kommer ju undan med allt för de rider på sin välförtjänta hype.

Rearmed tillhör nog mina favoriter, hur den blandar original/nya och musiken stämmer överens med aktiviteterna/fx på skärmen.


signatur
1
Skriv svar