Nyhet: Testa Heavy Rain redan idag!

Medlem
Nyhet: Testa Heavy Rain redan idag!

Ja lyssna nu alla gamers som vill uppleva något unikt! Något som försöker skapa en ny typ av genre i spelbranschen. Något där utvecklaren vill försöka beröra spelaren på ett djupare emotionellt plan. Det är nämligen så att Heavy rain kommer som sagt i slutet av februari och ett demo har utlovats den 11 februari. Men nu är det så att de som är beredda att tänka till lite och lösa ett pussel så kommer ni kunna testat det redan idag.
Det är nämligen så att "Four Days: The Heavy Rain Online Experience" som jag berättade tidigare om i min blogg erbjuder spännande pussel som har anknytning till heavy Rain. I det senaste pusslet så får man som belöning att testa på demot redan nu.

Besök http://www.heavyrainps3.com och registrera dig om du inte redan gjort detta. Sedan börja lösa gåtan.
Den sidan man sedan ska besöka för att visa upp vad man kommit fram till är: http://www.precinct52.com/case1117_briefing

Just nu är sidan väldigt överbelastad men förhoppningsvis så är det löst snart! Enjoy och berätta vad ni tyckte!

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

KoP
Medlem
Nyhet: Testa Heavy Rain redan idag!

Riktigt störande kontroller. Man ska inte behöva använda sin näsa för att trycka på en knapp på handkontrollen då man ska gå upp för en lerig slänt bara för att alla ens andra fingrar är upptagna med att hålla in andra knappar eller korsa varandra i smärtsamma kombinationer. Att gå ner för slänten var något lättare.. bara låta karaktären halka ner utan att man behövde göra något.

Vet inte riktigt vad jag tycker so far.. varken bu eller bä. Lite för mycket quicktime events än så länge.. men sen så var jag inget större fan av Farenheit heller. :/

Medlem

Du behöver bara hålla inne två knappar åt gången när du ska klättra upp för backen.

Sedan skriver du att du inte var så förtjust i Fahrenheit..ja då är det väl klart att du inte gillar Heavy Rain. De bygger ju vidare på samma koncept men tagit det till en ny nivå.

själv är jag riktigt imponerad av stämningen och noir känslan som förmedlats. Mycket engagerande och man sugs in i världen. Quicktime events har tagit ett stort steg framåt i detta spel och jag måste säga att jag är mer engagerad i fighterna nu än i tex tekken eller andra action spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

KoP
Medlem

Jag lär ju säkert köpa det. Något måste jag ju ha att mata PS3'an med. Är det skön, story och karaktärer är det bara ett plus. Lite substans är aldrig fel.

Medlem

du får det att låta som att PS3 inte har mycket att erbjuda..hoppas du bara skrev fel, för så är ej fallet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar