En otäck dröm

Medlem
En otäck dröm

De senaste månaderna har varit ganska hektiska för undertecknad. Mycket arbete, både ofrivilligt och självförvållat, har gjort att saker som FZ och spel fallit långt ner på prioritetslistan. Natten till idag hände dock något som fick mig att ögonblickligen revidera den listan. Det var en otäck dröm. En mardröm så hemsk att den fick mig att vakna med ett skrik.

Jag drömde att jag satt vid min dator här hemma. Jag hade precis startat upp webläsaren och knappade in adressen fz.se för att läsa upp mig på den senaste tidens spelrelaterade händelser. Efter en kort stunds laddande dök en sida upp. Det var dock inte den jag hade väntat mig. Istället för allehanda nyheter och recensioner möttes jag av en text som med hårda ord förklarade att FZ inte längre existerade utan hade lagts ner.

Jag utstötte ett förtvivlat "NEEEEEJ!" och måste ha väckt mig själv för jag låg nu i sängen, invirad i svettiga lakan. Det tog en stund innan jag förmådde mig att stiga upp och tassa bort till datorn för att kontrollera så att drömmen var just en dröm och inte en reflektion av verkligheten. Till min stora glädje fanns sidan inte bara kvar utan var också fylld av nytt material. Jag drog en lättnadens suck och lovade mig själv att aldrig försaka besöken här igen.

#blogg

En otäck dröm

Ja, det var sannerligen ingen kul dröm. Du såg inte ordet: "Cyberdyne", någonstans?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar