Intryck från Slagfält 2

Medlem
Intryck från Slagfält 2

De senaste kvällarna har jag suttit relativt klistrad med #Battlefield 2 med mina polare och har lite saker jag direkt kan konstatera:

Bäst

  • När man har en bra Commander och bra taktik i grupperna

  • Strike at Karkand utan fordon

  • Serverbrowsern

Sämst

  • Granatspam

  • Punkbuster

  • Radiospam

  • Dumma serverregler

Jag testade demot för fem år sen, men köpte aldrig spelet när det först släpptes: Var fortfarande inne i BF 1942 och CS:S då, och nu fem år senare är det mycket som har förbättrats och slipats. Men nått som stör mig är att det fortfarande är jobbigt att gå in på samma server som sina kompisar, det har hänt att vi knappat in exakt samma ip och port, och ändå hamnat på olika servrar, wtf?! Sen så är det det där med Punkbuster, blir kickad av det rätt ofta, trots de senaste uppdateringarna. Man tycker att det borde vara lite bättre nu efter fem år, men men...

Däremot när allt väl funkar, och jag och mina polare är inne på servern utan problem är det inte särskilt svårt att ha riktigt kul. Det roligaste momentet är när man känner att man gör sitt jobb bra, man är i en grupp och har fått en order av sin Commander, gör den, och drar vidare. Magic!

Men nu måste jag spela lite mer, har många ranks att stiga i!

#blogg

Medlem
Intryck från Slagfält 2

Synd att du inte köpte spelet när det var som störst! Bf2 är nog det spelet som jag har haft roligast online med, utav all de jag har testat.

Medlem

Jag vet, såhär i efterhand skulle jag velat köpa det dag ett. Det brukar finnas runt 600 servrar, men runt 50 spelbara. Jag får se hur Bad Company 2 blir, är rejält sugen på det. Men 1943 är redan förbokat i alla fall:)

1
Skriv svar