David's cage

Medlem
David's cage

David Cage har en blogg om Heavy Rain! Det hade jag helt missat. Och jag tar tillfället i akt att vidga min betraktelse över spelet en smula, såhär innan jag har haft chansen att spela det mer utförligt.

<b>Jag anser att David Cage är ett geni</b>. Jag är trött på spel som berättar slentrianhistorier om kungar, prinsessor och en spelbar hjälte som räddar ännu en värld, ännu en gång. Det lilla jag sett av <i>Heavy Rain</i> hittills känns ungefär som att plocka bort 99% av all action ur favoritspelet <i>Mass Effect</i>, och bara behålla den tighta storyn. Därför tror jag att jag kommer att älska <i>Heavy Rain</i>. Jag har också spelat föregångaren <i>Fahrenheit</i>, och slutförde det aldrig eftersom alla onödiga kontrollval, pinsamma quicktimeevent och det helt sjuka slutet (som jag fick mer eller mindre spoilat för mig) helt enkelt fick mig att inse att jag hade bättre saker att göra med mitt liv - som att stirra in i en vägg i femton timmar istället. Och David Cage vill fortfarande tvinga spelaren att manipulera sin spelkontroll på obekväma och ologiska vis för att ta sig igenom storyn i <i>Heavy Rain</i>. Därför tror jag att jag kommer att hata spelet.

Men alldeles oavsett vad jag tycker om spelupplevelsen är jag redan frälst, jag vet att jag kommer att tycka att det här är <b>en av de största händelserna i spelhistorien</b> under min livstid - åtminstone tills jag står där på mitt privata holodeck, komplett med solida hologram och onda, lössläppta AI-karaktärer. Det här är ett nödvändigt steg för spelbranschen, ett spel som måste göras av någon, och den lågmält passionerade David Cage är nog mer lämpad än de flesta att göra det. Det är min fasta övertygelse att jag och alla andra som spelar <i>Heavy Rain</i> kommer att minnas det för evigt, för att det berör, övertygar och drar in oss. Och jag är lika övertygad om att det inte kommer att sälja några större mängder, eftersom det försöker vara lite för smart, och jag tror inte att det är det spelarsvenne vill ha.

Vad tror du?

#blogg

Antikvitet
David's cage

Kanske skulle pröva det där Heavy Rain. Men du, Mats, du behöver ett blogghuvud!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag vet! Har bara inte orkat fixa nytt, mitt gamla var så fint :/

Medlem

Borde f ö byta namn också... Men "En frilansares försvarstal" är visserligen en allitteration, men lite klumpigt.

1
Skriv svar