Smakattack, långkallingar och ungdomshörna

Skägg.
10 Chambers
Smakattack, långkallingar och ungdomshörna

Jag prövar @John lite mer luddiga rubrikssättning på bloggen idag, dessutom inleder vi med lite matsnack. Mina smaklökar försöker fortfarande bestämma sig för om de gillade byttan med chilichokladglass, efterätt dagen till ära. Den kraftiga chokladen i kombination av den lätta brännan i munnen hade nog behövts kombineras med något sött, en hallon-coulis kanske (stavprogrammet i Firefox föreslår "Cornelis" istället för coulis, jag väljer att avstå korrekturen).

– Ibland märker man verkligen när vi fått till en fullträff, alla som smakar blir lyriska, sa VD Rolf Frid på Sia Glass när den lanserades.

Jag är försiktigt skeptiskt. Desto bättre satt ett par långkalsonger idag. Jag hittade mina fult militärgröna med älgar på och de har faktiskt varit på hela dagen. På förmiddagen var de substitut till bortsprungna mjukisbyxor, efter det ett extralager under promenaden och nu kärlek till mina ben som sträcker ut sig på schäslongen.

Slutligen ytterligare ett bevis på att vårt nya boende befinner sig lite utanför civilisationen är fredagens biblioteksbesök. Jag skaffade ett lånekort och när bibliotekarieren gick igenom lokalerna sa hon "där borta är ungdomsrummet, där finns det lite tidningar och fantasy och sånt". Jag hoppas att Tolkien inte har förpassats dit.

Nu blir det att skriva #Aliens vs Predator-recensionen. Tjillevippen!

#blogg


signatur
Medlem
Smakattack, långkallingar och ungdomshörna

Ja, den där chiliglassen är flummig, kan inte placera den!

Antikvitet

Det som fascinerar mig är att du och Joakim har så nära till att slå ner på min blogg för dess matiga innehåll (i dubbel bemärkelse) och min rubriksättning. Ändå försöker ni gång efter annan göra precis samma sak.

Jag tror jag ska börja kalla den succébloggen igen. Vilket betyg kan vara bättre än att ens största kritiker börjar apa efter en?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

Äter jag banan med mina fötter och plockar löss från min avkommas huvud? Icke!

Inledningen var endast för att slippa höra dig säga "jasså, här inspireras man av succébloggen minsann". Återkom när du satt patent på att äta (och skriva om det) samt luddig rubrikssättning.


signatur
1
Skriv svar