Triss i bönesvar

Avstängd
Triss i bönesvar

Idag har jag faktiskt fått (minst) tre bönesvar.

På morgonen såg jag att vår minsta katt Signe hade krupit under vårt badkar (det är inbyggt i väggen, men det finns ett litet hål, tillräckligt stort för en katt, som leder under). Inte bra, då hon blev kastrerad häromdagen och har på sig en tratt så hon inte ska slicka på såret. Katterna brukar smita under där ibland och då kan vi inte komma åt dem. Jag var orolig att hon inte skulle få sig ut på grund av tratten så jag bad till Gud att hon skulle få sig ut utan problem.

Signe hade då krupit längst in, så jag gick ner och hämtade ett leksnöre, en ostskiva och en korvbit att locka ut henne med. Jag la mig framför hålet och lyste in med en liten lampa och lockade på henne. Hon försökte då gå ut men det gick inte så bra för tratten kom i vägen. Hon försökte några gånger till och verkade krypa på sidan, men det gick inte. Till slut prövade hon att backa ut och då kom hon äntligen ut. Då tog jag henne i famnen och matade henne med korven och osten. Vilken lättnad!

Det andra bönesvaret kom på vägen hem. Jag mötte en kompis på köpcentret och han skulle med samma buss som mig. Vi väntade där inne tills bussen snart skulle gå för att slippa stå ute i kylan. Just före vi kom fram började bussen rulla, så vi sprang fram sista biten och han stannade och öppnade dörren. Tyvärr var jag tvungen att fylla på kortet, så chauffören blev stressad och började köra samtidigt för att inte komma sent. Jag sa att jag skulle ha så många ungdomsresor jag fick för 400 kronor. Sagt och gjort. Jag fick tillbaka lite växel och satte mig med min kompis. Efter en stund började jag fundera på hur många resor jag hade fått egentligen. De brukar kosta typ 18-19 kronor styck när köper rabattkort, så jag borde ju ha fått drygt 20 resor, men jag hade bara fått 13. Jag kollade på kvittot och såg att chauffören hade råkat räkna det som vuxenresor. Jag bad att det skulle ordna sig på något sätt, för jag tänkte att det var för sent att fixa det. Jag började fantisera på vilket sätt Gud skulle fixa det åt mig, typ genom att någon ville köpa kortet av mig så jag kunde köpa ett nytt med rätt antal resor.

När jag skulle kliva av bussen ropade busschauffören till sig mig och sa: "Du jag tror det blev något fel. Du skulle väl ha ungdomsresor?" Det hela löste sig så underbart att jag fick ett nytt busskort med rätt antal resor och mellanskillnaden i handen. Tack gode gud!

Det tredje bönesvaret fick jag när jag pratade med mamma efter att ha kommit hem. I fredags hade hon nämligen bett mig att be för en som vi känner som hade fått hjärnblödning. Jag bad att han skulle bli helt återställd. Tog även upp det på cellgruppen i söndags och vi bad för honom allihop.
Bönesvaret, eller ja, helt färdigt är det inte än -- men det verkar bra, fick jag som sagt när jag pratade med mamma. Mannens fru hade ringt och berättat att han hade börjat bli bra nu. Skönt!

Gud är en polare man kan lite på. ^^

#blogg

Medlem
Dagens skörd

Kul för dig! Hoppas mannen med hjärnblödningen blir återställd!

1
Skriv svar