Att förgylla en provrättning

Inaktiv
Att förgylla en provrättning

Beväpnad med Pepsi Lemon som hade ett bäst-före-datum i juni 2009 gick jag så in i tentasalen denna arla morgonstund.Det finns, milt uttryckt, roligare saker här i livet än att skriva tentor. Med det i åtanke kan jag bara föreställa mig hur tråkigt det måste vara att rätta tentor och behöva läsa samma svar om och om och om igen.

Därför tycker jag att man kan ta och lägga ner lite tid på att försöka förgylla examinatorns grådaskiga arbete. Själv gjorde jag det på följande sätt:

I Daft Punks feat. Kanye Wests ord så blir man "harder, better, faster, stronger". Viktigt för idrottsmän och ifall man behöver slåss mot 4 aggressiva babianer.
-Jag förklarar adrenalins egenskaper och funktioner.

Likt bin dras till honung eller Björn Ranelid till solarier, dras vi människor mot saker som genererar njutning.
-Jag förklarar BAS

Såsom riksdagspartierna konstant undviker Sverigedemokraterna, så undviker även vi människor saker som genererar olust, smärta etc.
Jag förklarar BIS

I övrigt fick jag med en referens till Modern Warfare 2 (fast strök ordet fragga, vete fan om hon vetat vad det var) när det kom till att förklara negativ bestraffning. Min presumptiva pojkvän Gunnar (bara för att bryta mot konventionerna. Plus att Gunnar låter roligt. Gunnar. Eller hur?) glömde ju handla mat eftersom han missbrukade MW2 och var tvungen att lära sig en läxa.

Om man inte orkar skriva något kan man ju alltid rita istället.
För kom ihåg: allt är bättre än inget.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Att förgylla en provrättning

Alla borde veta vad fragga är, även lärare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag säger inte emot, men man vet ju aldrig.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar