Inaktiv
Curling

De som känner mig vet att jag inte är mycket för sport. När Sverige spelar fotboll eller handboll missar jag det inte gärna, men annars är mitt intresse begränsat.
Att det pågår en vinterupplaga av ett olympiskt mästerskap intresserar mig med andra ord föga. Det var till och med så att jag mös när jag tänkte på alla de stackare som masade sig upp tidigt/sent för att se Sverige förlora i hockeyn.

Men det finns ett undantag: curling.

Jag kan inte reglerna, och trots att sporten teoretiskt sett verkligen borde vara aptråkig att kolla på så fastnar jag lätt ifall jag zappar förbi en curlingmatch på tv. Kanske är det för att Sverige brukar ha ganska stora framgångar och jag bara är en medgångssupporter, jag vet faktiskt inte.

Men så för några dagar sen i dammatchen mellan Danmark och Schweiz fick jag plötsligt en väldigt bra anledning att börja kolla ännu lite, lite mer på curling. Anledningen heter Carmen Schaefer, är 29 år och viceskipper i Schweiz. Om grenen "Spelens Snyggo" fanns representerat skulle Carmen förmodligen ta hem guldmedaljen innan någon hunnit säga "rätoromanska".

Gift dig med mig?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Curling

Så det finns flera? Jag avskyr dem flesta sporter även om jag kollar lite på diverse OS sändningar, men det som är mest spännande är fan Curlingen!


signatur

Videomupp

Medlem

Bort! hon är min Finns en norska också, som är snygg. Eller om hon var danska, kommer inte ihåg.

Medlem

Sverige har väl två helt okej också.

Medlem

Haha vad är det med curling då?
Jag är fullständigt likgilltig till dom flesta former av sport, speciellt dess vinteravkommor. Men på något konstigt vis så är jag helt fascinerad av curling.. Jag pratade med två polare som är av exakt samma mening. Vinter OS suger, men curling, ja curling går ju faktiskt att titta på.

Jag tror vi har snubblat över en konspiration!
Dom hypnotiserar tittarna för att dra mer publik till en annars troligen astråkig sport.

Inaktiv
Skrivet av trasapa:

Jag tror vi har snubblat över en konspiration! Dom hypnotiserar tittarna för att dra mer publik till en annars troligen astråkig sport.

Men hur? Är det stenarnas långsamma snurrande som gör det?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Skrivet av Kullberg:
Skrivet av trasapa:

Jag tror vi har snubblat över en konspiration! Dom hypnotiserar tittarna för att dra mer publik till en annars troligen astråkig sport.

Men hur? Är det stenarnas långsamma snurrande som gör det?

och dom snygga sminkade tvättbjörnar, som på bilden...

Medlem

hon var söt. jag har dock tittat mycket på os men helt missat damen

1
Skriv svar