Filmkväll

Medlem
Filmkväll

Köpte hem "9" och "Law abiding citizen", även "Zombieland" följde med i påsen men den såg jag igår.
9, en liten animerad film från en idé som först kläcktes i en 10-minuters kortfilm som sedan Tim Burton fick syn på. Speciell och lite sorglig, en blandning av Matrix, Sagan om ringen och Nazityskland... och det där barnprogrammet med en massa trasdockor...

Law abiding citizen, action/thriller med Jamie Foxx och Gerard Butler. Riktigt jävla bra faktiskt, en far/make ger igen på dom som "gick fria". Genomtänkt men inte allt för oförutsägbar dock.

Zombieland...ja, vad ska man säga. Tvåan verkar vara på G som tur är. Va fan är det med Twinkies egentligen?
Fan årets film eller förra årets kanske?

Tim Burton förresten, fick ju pris för Alice-filmen med en Windsor McKay Award, han var dock i Japan under utdelningen så han skickade en liten tackfilm med rätt skön stil...
Orkar dock inte lägga upp en länk men gillar ni Burton så sök reda på den...jag såg den på rstvideo.com. Där finns också en trailer för den danska (tror jag) filmen Valhalla Rising...riktigt störd rulle verkar det som...

#blogg

Medlem
Filmkväll

Zombieland var fruktansvärt... BRA! Gillade den skarpt och det där med twinkies var så najs. He loved them so.

1
Skriv svar