"Jag är inte arg, jag är besviken"

Inaktiv
"Jag är inte arg, jag är besviken"

Så här ser brevet ut som jag precis skickade till min kontakt Lars Lundberg på Svenska Brottningsförbundet:

"Jadu Lars. Vad hände egentligen?
Här skickar man in ett CV och personligt brev i hopp om att få jobbet som Förbundskapten för det svenska herrlandslaget, och i utbyte får man via media reda på att platsen blivit tillsatt.

Inte ett telefonsamtal, brev eller ens ett litet telegram som talade om att jag inte längre var aktuell för jobbet. Jag kan uppriktigt säga, Lars, att jag är inte arg, jag är bara väldigt besviken.

Särskilt tråkigt är detta med tanke på att jag redan sagt upp mig från Posten och hoppat av min utbildning då jag naturligt antog att tystnaden från er sida betydde att jag låg bra till.
Jag kommer höra av mig så snart jag konsulterat min advokat om huruvida jag kommer driva det här ärendet vidare för att få ut ersättning för förlorad inkomst.

Men jag är såklart inte orimlig. Jag hörde att Benni Ljungbäck bara ska jobba 50% eftersom det inte fanns ekonomi nog att anställa honom på heltid. Jag lider med er då jag känner igen mig själv, att bara ha råd med budgethoror från Balkan istället för det prima kött man är van vid är något som på regelbunden basis drabbar oss studenter.
Iallafall, jag kan tänka mig att stryka mitt löneanspråk och jobba ideellt så länge jag får tillgång till de svettindränkta brottartrikåerna som vi har talat om tidigare.

Läste också att Benni skulle utse sin egen tränarstab, så du kanske kan ge mig hans mailadress så att jag kan ta kontakt med honom personligen?

Nä, jag tycker minsann att det här har skötts ganska dåligt från er sida. Men för all del, spara min ansökan, jag kanske blir aktuell efter OS 2012?

På återseende,
//Tobias Kullberg"

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

"Jag är inte arg, jag är besviken"

Akta dig så han inte letar upp dig...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar