Den som spar han har?

Medlem
Den som spar han har?

Jobbar stenhårt på att spara pengar, studentlivet till trots. Hittils har jag skramlat ihop ca. 4000kr! Tyvärr räcker det inte till PAX i nu i Mars, men jag har en massa andra grejer att spara eller investera i. Först och främst tänkte jag skänka lite till någon människohjälp, och sen lite kläder. Har även långsiktiga mål såsom en Macbook Pro och Logic 9 för musikskapandet samt mitt projekt att bygga en egen gitarr, som förhoppningsvis kan gå av stapeln i sommar. Tyvärr får jag dra ner på spelbudgeten i år verkar det som, men jag har nått i kikarn.

Sparar du till nått?

#blogg

Den som spar han har?

Jag har sparat ihop 500.000:- efter 8 års slit, och de pengarna har jag som buffert. Välgörenhet kan man sköta på annat sätt än skicka ut pengar i världen, det räcker att man ser sig om och försöker göra något i sitt eget land så förstår man att man bör börja här... Spara dina pengar och bygg upp så att du har mer innan du börjar ge bort...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En halv miljon! Hej och hå!
Buffert är det taktiskt bästa såklart, och självfallet sätter jag min ekonomi först. Jag skänker lite då och då, sen har jag autogiro på några hjälpgrejer också. Tillsammans blir det inte så mycket.

Jag ska faktiskt lyda ditt råd. Tack!

1
Skriv svar