Uppvärmning inför Harpas SC2 Beta-tävling

Medlem
Uppvärmning inför Harpas SC2 Beta-tävling

God morgon gott folk.

Det är Hampus "Harpa" Erlandsson som talar.

Jag fick inatt ett nytt mail från Blizzard som meddelade att den andra nyckeln nu fixats till så den fungerar också. Detta innebär att jag kan färdigställa mina planer att ta över världen, eller rättare sagt, lördagen för några av er som är galet sugna på StarCraft 2.

Men vad kommer tävlingen gå ut på?

Mina första funderingar var huruvida det skulle vara något humoristiskt. Vem som kan dyrka min överhöghet mest eller helt enkelt vem som har den snyggaste systern jag kan dejta.

Fast... Då slog det mig...

StarCraft 2 is serious business.

Det kommer bli en form av Quiz, där en ny fråga dyker upp på någon av mina två bloggar (Jag tänkte inte göra det lätt för er) sex gånger i intervaller som är tjugo minuter långa. Den första som kommenterar får poäng, vilket kommer uppdateras i ett tävlingsinlägg jag skapar här på FZ-bloggen om några få timmar (Ska hjälpa fädernehemmet hämta hö och lite annat roligt först).

Det kommer vara tre frågor här, och tre på min personliga blogg. Första frågan på vardera blogg ger 1 poäng, nästa ger 2 osv, tills att fråga tre ger 3 poäng. Ju mer poäng, desto svårare, såklart.

Men vilken sorts frågor kan tänkas? Hur ska ni förbereda er för en sådan apokalyptisk tävling?

I skribentkategorin, eller FZ-bloggen, kommer det handla om mitt skribentarbete på FZ. Hur mycket jag skrivit, vad jag skrivit, när jag skrivit, hur jag skrivit och jag har inser att jag sätter mig i en helt sjuk position här för att bli kritiserad. Alla mina småfadäser sen jag började här för ett år sedan riskerar komma upp till ytan.

I hampuskategorin, eller min personliga blogg, kommer det däremot handla om mig, mitt flum, mina tankar och min katt.

Har ni hört talas om en mer egotrippad tävling? Like, ever?

Nåväl, som uppvärmning rekommenderar jag er att ta reda på vilka mina tre första artiklar (ej nyhetsartiklar) var, samt lägga det här inlägget på minnet.

Alright, hör av mig om några timmar med info om start.

En viktig sak att notera är att personen som fått mest poäng i Hampus-kategorin vinner ett fint delpris, och likadeles med Skribent-kategorin.

Mvh
Hampus Erlandsson

#blogg

Uppvärmning inför Harpas SC2 Beta-tävling

Är ingen StarCraft fan, men tycker ändå det här verkar kul; good luck!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar