MW2 har sämst..

Inaktiv
MW2 har sämst..

Spawnpoints.

Jag blir lack på idiotin som måste ha flödat hos de anstälda på Infinity Ward.
Spelet är hyfsat och så. Men jävlar vad hemskt det är när man respawnar.

När du lirar t.ex TDM så är du med ditt lag. Båda lagen springer i princip mot varandra utan någon som helst taktik i baktanken. När du kommer fram så är det några framför dig, du skjuter och överlever. Men du har fan inte tid att sitta och ladda. För direkt så hinner hela motståndarlaget vara uppe i din röv innan du hunnit vända dig om.

Jag kan ta ett exempel; Jag lirade nyss MW2. Spelar på Quarry och springer upp för den där backen längst till vänster av kartan på den smala gången, ni som spelat spelet fattar, I guess, så kommer det en jävel direkt (den som tror att han kommer förbi där utan någon fiende mot sig minst en gång är ju helt dum i huvudet) så skjuter jag ner honom. Fortsätter fram, skjuter en till. Vänder mig om direkt och går tillbaka mot den smala gången. Där så kommer en jävel kutande mot mig. Observera, detta var under en minut!

Inte att tempot är för högt för mig eller så. men vafan? Han respawnar i princip bakom mig.

Vi tar ett annat exempel; Lirade nyss FFA på Airport kartan. Nedräkningen är så gott som klar. Jag förväntar mig en person ska komma springandes mot mig, vilket det gör, jag skjuter ner honom. Jag vänder mig om och där är det direkt 2 st personer. Detta tog ungefär allt som allt 30 sekunder.

Senare in i spelet så respawnar jag precis utanför den där lilla "affären" där alltid någon campar. Jag springer två till tre meter. En jävel ifrån affären skjuter ner mig. Alltså: Jag respawnar 10 meter ifrån honom.
Direkt efter att jag dött springer jag inne i flygplanet. En Claymore våldtar mig. Jag dör. Jag respawnar precis 2 meter framför stegen upp till flygplanet. Min gubbe tar tag i stegen; Jag blir knivhuggen i ryggen DIREKT. Jag stänger av och blir förvånad av hur kuk det spelet egentligen suger.

Vad fan är det för problem med respawn-systemet? Det funkade fint i CoD4. Men istället ska dem fläska på med Killstreaks som ger folk bra stats av 1 minuts kampande då de hinner mejja ner 5 st. Få en Predator, sedan helicopter från ingenstans och medan de ändå håller på kommer en Pavlow samtidigt som en har en Choppergunner/AC130 och du blir träffad av fallande bomber ifrån en Airstrike... Obalanserat as(s) fuck.

_Heyno

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
MW2 har sämst..

Call of Duty i ett nötskal nuförtin.
Det var annat på Cod 1, Cod 2 tiden.

Medlem

Dom flesta banor i MW2 har respawns runt hela banan, vilket gör att man blir oftast dödad så fort man spawnar eller att man råkar ut för samma sak som dig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar