Dante´s inferno

Medlem
Dante´s inferno

Jag fick en promo med Dante´s inferno häromdagen. Inte min typ av spel eftersom jag inte är förtjust i att så fort som möjligt trycka på rätt knappkombination (QTE). Det känns fördummande på något sätt. Jag gillar inte heller att hacka sönder everlasting fi. Orka. Men gratis är gott och jag började i sedvanlig ordning att spela på Normal eller som det i D.I. heter: Zealot. Sagt och gjort, det är inga nyheter i denna typ av genre. Spelar ett tag och det är inte så himla roligt faktiskt. Bossar och minibossar till höger och vänster roar inte helt enkelt. Det där med att lista ut bossens svaga punkt är inte så kul. Jag har ju gjort det några år nu. 35 minuter in i spelet tappar jag sugen mitt inne i en mini miniboss. Jag har tråkigt. jag har slaktat en del helvetesmonster i 35 minuter, det räcker.

I alla fall kollar jag in den sida jag alltid kollar in när jag börjar få en uppfattning om ett spel: metacritic. Mhm... inte diekt ett dåligt betyg, det betyder att jag borde ge det en chans till trots att det inte är min gengre. Mhm... ja jag gör väl det förbjudna, jag ändrar om till "Classic" dvs. Novice... det svider lite i mitt gamer-hjärta att sjunka ner till novice så här efter 25 år. Men alright. jag svingar lite lie till, och det är väsentligt enklare, en dans på rosor, om än blodiga rosor och 30 minuter senare har jag faktiskt roligt. Det är kul att smiska hell-stjärt. Jag fortsätter... vi får se vad det bär hän... I´'ll back från helvetets 9 kretsar. Och ja jag har läst boken. Plus i kanten och guldstjärna.

[http://www.electronicarts.se/games/16908,xbox360]

#blogg

Dante´s inferno

Jag tycker det ser och verkar fruktansvärt löjligt ut; laddade ned demon och spelade i 5 minuter, gäsp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar