Jag fortsätter med Dante och vill ha mer censur

Medlem
Jag fortsätter med Dante och vill ha mer censur

Jag fastnade för Dantes inferno på lätt svårighetsgrad. Av någon anledning var det relativt stor skillnad på Zealot (normal) och Classic (lätt). Det var det som gjorde skillnaden för mig. Det var tråkigt att nöta fiender och sedan dö och börja om från början, men på Classic gick det som smort. Jag är klar, jag följde Dante ner till Djävulen och det var rätt kul. Av någon anledning ville jag se hur storyn utvecklades sig snarare än att det var superroligt att spela. Storyn slutade som jag trodde men det var värt de 6-7 timmarna, helt klart. Schyssta cutscenes, lite tecknat, lite guppande bröst, lite våld mm. Ganska fantasifullt på sina håll var det också, lite förvånad att utvecklarna vågade göra några av de saker som hände. Vi pratar ju ändå om spelindustrin som tyvärr fortfarande lider av syndromet att spel är utvecklade för barn och ungdomar. Det gör att det är mer förbjudet att visa sex och våld än i filmer. Branschen utvecklas men det tar sin tid. Jag förfasades inte över sexet/prostitutionen i The Witcher. Jag tycker det är mycket värre med våldet i filmerna. Jag är en av de få (antar jag) som gärna ser en filmensur igen. Det finns så mycket bättre sätt att förmedla känslor än med våld och blod. Eller framför allt de så otroligt sjuka sidor på nätet som finns. Vad ger det för bild av människan. Censur är inte fel om det hanteras på rätt sätt. Det finns gränser för allt. Och vad ska jag säga; med åldern och när man får barn får man ett helt annat synsätt på livet, universum och allting.

Ja här är Beatrice-tösen Dante letar efter för att döda sitt otrogna samvete. Aj aj aj, inte vara en otrogen man, Dante.

Dante är slut och jag tycker det är trist att jaga achievements, så jag behöver ett nytt spel. Länge och väl har jag sneglat på Darksiders men att köpa spel för 600-700 kronor det gör jag inte. Jag har råd men nej det är FÖR mycket pengar för ett spel. Varför tar det så lång tid att sänka priset på just Darksiders? Istället köpte jag till slut Brutal Legend för 300 pengar. Brutal Legend finns i drivor i beg.spelhyllorna och med Dante i minnet borde Brutal Legend falla mig i smaken ett tag. Åtminstone tills dess att Splinter Cell är min.

För fösta gången har jag förbokat ett spel. "Förboka" - det är något jag verkligen inte vill göra, det känns lite FÖR... ja lite FÖR helt enkelt. Jag är ju 40 år och gubbe jag ska kunna vänta tills spelet är billigare. Dessutom eftersom jag inte spelat tidigare Splinter Cell. Ja jag vet ju knappt vad det är. Smygaction? Jag gillade ju Velvet assassin. Varför förboka detta av alla spel... vet inte men nu är det gjort och lämnar jag ett gammalt 360-spel är Sam min för halva priset. Katching!

#blogg

Medlem
Jag fortsätter med Dante fortsätter och vill ha mer censur

Bara en FYI, det är en väldigt skillnad på Brutal Legend och Dantes inferno. Om du kör på en PS3 så kan du importera Darksiders till ett bra pris här: http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=163...

Med frakt blir det 370 kronor ungefär. Det lönar sig att importera helt nya spel därifrån också då det även med frakt blir billigare än en svensk butik. Men det är ju tyvärr så att bara PS3an är helt fri med sina titlar och gör att man därför säkert kan importera från Kanadickerna.


signatur

Videomupp

Medlem

Tack för info, men tullkostnaden då? Dessutom har jag lite svårt för PS3.ans handkontroll. Spakarna sitter så högt upp att jag får ont i tummarna. Ja det är sjukt men sant.

Medlem

Jag beställer ganska ofta från utlandet, och har aldrig råkat ut för tull. Det är klart att det finns en chans att dem stoppar ditt paket och sätter tull på det, men gör dem det så blir det (förmodligen) ändå inte dyrare än vad spelet skulle kostat ändå.

Sedan så finns det ju fixes på PS3 kontroller också för den händige ;>

http://www.engadget.com/2007/05/01/how-to-make-a-ps360-contro...

Går säkert att köpa liknande också för den som vill. Du kan importera 360 titlar också från Kanada om du vill men kolla om spelet i fråga är regionsfritt då det verierar.

Snubblade också FÖ på följande: http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/5822259/Darksiders/Produ...

Eftersom dem levererar från England så funkar 360 titlar på din svenska konsoll. Sedan att det är gratis frakt är inte sämre heller.


signatur

Videomupp

Medlem

Ha ha ha ha.. för den händige! Det där verkar kräva mer kunskaper än att byta batterier, minst sagt. Men bra had det varit att kunna göra en PS3kontroll av en X360 dito.

Jag gick in på play.com men gav upp då de ville att man ska registrera sitt Visa-nummer och det sedan sparas det i sitt account.

Medlem

Play är iofs ett av dem säkraste affärer som finns, undrar om det inte är Englands största onlinehandel (kanske efter Amazon) vilket gör att det är tämligen säkert att handla där. Om det nu inte är så att du är rädd att eftersom numret är sparat så kommer du impulsköpa för mycket som ibland händer en annan ;>


signatur

Videomupp

1
Skriv svar