En flygande biker

Inaktiv
En flygande biker

Det finns såna där ögonblick i spel som man alltid kommer minnas. Som när jag bara hade ett skott kvar i pistolen i Killzone och det rusar fram en ensam Helghastsoldat. Boom-Headshot och en riktigt vacker dödsanimation (i ett annars i det avseendet trasigt spel). Jag kommer till och med ihåg var jag prickade honom, precis ovanför höger öga.

Idag började jag spela GTA IV-expansionen The Lost and Damned och jag tror att jag fick vara med om ett sånt ögonblick.

I ett bikerace på Alderney Beach kör man över en mindre kulle vilket startar en cinematisk sekvens som ska visa ditt stunthopp. Jag befinner mig i luften när jag helt plötsligt hör ett "OOOHHH SHIIIT" i slow motion. Förstår först ingenting. Sen ramlar en motorcykel in från skärmens övre kant och strax efter den kommer en tjock, skäggig biker flygande med den sköna Euphoria motorn. Han sprattlar i luften och ser väldigt hjälplös ut. Tyvärr fick jag inte se landningen men den minst sagt oväntade rösten, följt av förvirring, en motorcykel, mer förvirring och slutligen någon som kommer vakna upp med skrapsår över hela kroppen imorgon var riktigt... vackert på nåt sätt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar