Jag är en untermensch

Inaktiv
Jag är en untermensch

Jag är en sån som nästan aldrig är sjuk. Jag spottar körtelfebern i ansiktet, sparkar hjärnhinneinflammationen i skrevet och knullar HIV-viruset i arslet. En arbetsgivares dröm helt enkelt. Senast jag var sjuk var 2006, bara några veckor efter att jag tog studenten och då var jag rejält magsjuk i ett par dagar om jag inte minns fel. Inte ens en riktig sjukdom alltså. Innan dess måste det varit någon gång innan millenieskiftet då jag vet att jag inte varit sjuk från högstadiet och framåt.

Jag har dock haft vad jag trodde var en jävligt segdragen förkylning de senaste 5(!) månaderna. Först var det en förkylning, då den ledde till bihåleinflammation men den gav aldrig riktigt med sig. Så efter mången besök på det lokala vårdhaket har de nu kommit fram vad som felas mig.
Jag har kvalsterallergi. Übermänniskan blev i ett slag en untermensch.

Men som de säger till AIDS-patienter så kan jag tydligen ändå leva ett ganska normalt liv. Byt lakan lite oftare, skit i att städa (kvalster tål inte damm), och överkonsumera cortisonnässpray i minst tre år innan en allergivaccination blir färdig. Förhoppningsvis har de tagit fram ett piller fram tills dess så man slipper alla vaccinationssprutor, något de tydligen jobbar på.

Men det kunde ju varit värre. Jag kunde varit allergisk mot kött.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Jag är en üntermensch

Gött att slippa städa så ofta! Inte lika gött med allergin.

Jepp, det kunde varit värre...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar