Dags för Hedvig att bli en riktig gamer

Flakmonkey
Dags för Hedvig att bli en riktig gamer

Jag har skrivit om det här tidigare, men jag har enda sedan min bror fick sitt första barn haft en tanke om att jag ska introducera han/henne i spelens underbara värld. Nu skulle man såklart bara kunna sätta dem vid första bästa spel och låta dem lära sig av sina kamrater men det går inte för sig utan här ska de lära sig att spela på rätt sätt. Detta innebär dels att de ska lära sig att uppskatta kvalitetsspel och att de även ska lära sig det som många unga gamers saknar i mina ögon nämligen förmågan att uppskatta utmaningen i spel.

Hursomhelst så fyller, Hedvig som min brors förstfödda dotter heter, år i helgen och då är det tänkt att hon ska få paketet nedan. Mig veterligen är det det enda hon önskar sig och även om mycket grundar sig i att hennes styvbror som är ett år äldre har en egen DS (vit) och New Super Mario Bros så värmer det ändå i själen att hon vill ha en kvalitetskonsol och ett spel som trots allt är lite old school. Nu kan man ju givetvis inte likna det vid de tidigare mariospelen som var betydligt mer oförlåtande, men det är åtminstone bättre än många av de andra alternativen där ute.

[ia=19222; large]

Så ja... Som jag ser det så är det här bara ett första steg på vägen mot en karriär som kvalitetsgamer och jag ska hjälpa henne dit genom att i sakta men säkert introducera henne till klassiska konsoler och spel som många barn i hennes ålder annars förkastar utan att ge dem en ärlig chans för att de kanske inte har den snyggaste grafiken och inte är det som alla pratar om på skolgården. Hon måste ju trots allt bli en riktig gamer!

#blogg

Medlem
Dags för Hedvig att bli en riktig gamer

Go go! Alltid bra att börja tidigt.

Medlem

Ganska bra steg, vem vet, hon kanske kommer förespråka spel framför sport


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Flakmonkey

Spel framför sport? Det vet jag inte om jag vill att hon ska... om det är något annat intresse an spel som jag vill väcka hos henne så är det sport. Förhoppningsvis kommer även hon sitta och titta på Tour de France och följa med mig till råsunda. Men sport och spel går jättebra att kombinera så jag är inte orolig ^^

1
Skriv svar