Trött på DIY

Skägg.
10 Chambers
Trött på DIY

En gång i tiden kunde jag sitta i timmar med DoomEd och Build men idag när fritidsspelandet decimerats vill jag ha en trevlig spelupplevelse direkt när jag sparkar igång spelet. DIY-trenden är därför en smula irriterande, vi är inte alla pixliga Martin Timell-wannabes.

#blogg


signatur
Medlem
Trött på DIY

Kommer ihåg som liten knatte när man satt o knepa o knåpa med Rollercoaster Tycoon! Mesta bestod då iof av att enkelt avrätta folk med avsiktligt felbyggda apparaturer!

Inaktiv

Ahh* build.
-hightag, lowtag
-Sektor effector 7, 180grader

Vet inte hur många gånger jag blev utslängd ifrån tyskalektionerna för att jag satt och ritade planer för seriekopplade explosioner.

Medlem

Vilka spel syftas det på?

Skägg.
10 Chambers

Inget särskilt, bara en iaktagelse.


signatur
Medlem

Tycker Yahtzee från Zero Punctuation har en rätt bra poäng angående baneditorer i sin recension av Little Big Planet till PS3:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...
(För den som inte orkar eller vill kolla så är det i korthet att de allra flesta personer är inte särskilt duktiga på bandesign.)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kan bara hålla med dig. Jag har inte riktigt den tiden idag som man hade när man vart yngre. Med heltids arbete och familj så har jag verkligen genom åren gått över till mer och mer spela spel på konsol, då spelen där serveras direkt när skivan är på plats.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

En riktig klassiker i DIY är ju Excite bike på NES
Gjorde även banor med Qoole (till Quake 2), men nu förtiden vill jag helst bara spela spelen


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar