Blizzards Battle.net 2.0 blir kritiserad

Medlem
Blizzards Battle.net 2.0 blir kritiserad

På det officiella Starcraft 2 beta forumet pågår det många diskussioner angående Blizzards nya spel matchmaker / community. problemet är följande: Battle.Net lackar funktioner. För er som inte tagit er in i Betan än, och kanske bara fått se bilder / någon film om Battle.Net kan det se väldigt saftigt ut. Speciellt förhandstitten på BlizzCon 09. Men många av funktionerna därifrån har tagits bort. Battle.Net
är inte alls så revolutionerande och häftigt som Blizzard har sagt att det är. Battle.Net innehåller knappt ens de grundläggande funktionerna.

Det som finns just nu:

-Chatt
- Ligor (som är ganska dåligt designade)
- Vänner / Facebook vänner
- Profil
- Achivments
- Party
- kart publicering
- Match historik
- Rated / custom spel

Battle.Net Saknar:
- Klaner (fanns i Battle.net 1.0)
- Egna turneringar (fanns i Battle.net 1.0)
- Allmäna chatt kanaler (fanns i Battle.net 1.0)
- Döpa sina hostade spel (fanns i Battle.net 1.0)
- Söka spel / kartor (fanns i Battle.net 1.0)
- Se Latency (fanns i Battle.net 1.0)
- Välja vilket spel du ska gå med i ( du väljer endast karta) (fanns i Battle.net 1.0)
- Dela replays med andra (fanns i Battle.net 1.0)

Helt ärligt, Battle.Net 2.0 är inte alls något nytt, Bnet har mycket mindre funktioner än sin föregångare, och Blizzard priotierar facebook intregration före något av de här mer viktiga och mer efterlysta funktionerna. Detta är vad som skjutit upp Starcraft en lång tid och ändå är den VÄLDIGT mycket mindre användbar än Warcraft 3 versionen. jag vet att det fortfarande är beta, men det är också bara 2 månader kvar tills detstora släppet. Jag är dock väldigt övertygad om att Blizzard kommer släppa dessa funktioner efter hand i kommande patchar och uppdateringar. Efterfrågan är helt enkelt för stor för att ignoreras, och Blizzard vill nog själva ha dem. Vad som stör mig är att de lyckats göra så lite på så lång tid. Varför använde dom inte bara Warcraft 2 versionen?

#blogg

1
Skriv svar