Star Wars på E3

Medlem
Star Wars på E3

Har varit tyst i min blogg här sen slutet på förra året. Helt enkelt inte haft tid och på spelfronten min har inte mycket hänt (mer än att man spelat Mass Effect 2).

Men det känns som att jag ska börja ladda plånboken för framtida köp. Nästa veckas E3 kommer som minst att visa upp 4st Star Wars-titlar. Jag säger "minst" eftersom det finns rykten.

Största titeln är självklart The Old Republic. Förra året tog de E3 med storm tack vare sin cinematiska trailer. Detta års besök kommer också att innehålla en ny sådan trailer. Att de ska toppa förra årets är väl ingen som riktigt väntar sig, men ingen kan klaga på Biowares hantering av informationsflöde och hype de skapat kring The Old Republic.

Ett annat stor-spel som dock har betydligt mindre förväntningar på sig är The Force Unleashed 2. Kluvet itu av kritikerna blev ettan trots ett försäljningsrekord för Lucasarts. Okej att spelet blev godkänt på de flesta konsolerna utom PC (som också kom väldigt sent), så blev det ändå en besvikelse. Lucasarts "säger" att det lyssnat på fansen och att de ska göra 2:an mycket bättre. Hittills har vi bara hört storyn och väldigt lite hur spelet fungerar i detalj. E3 ska ändra på det och en ny trailer kommer exklusivt på gametrailers.com på fredag (natten till lördag). Förväntningarna är svaga och Lucasarts har var endaste gång undvikit att kommentera om eller när spelet kommer till PC. Som det är idag så blir vi utan igen (även om de ändrar sig efter ett år).

Sen kommer det även spel för de mindre gamers. Lego Star Wars III: The Clone Wars kommer till alla konsoler och där kommer man garanterat få sig ett par skratt. Bra underhållning både för unga och vuxna, även om de vuxna kanske inte alls känner någon nostalgi-känslan eftersom spelet baserar sig på den färska The Clone Wars-serien som går på Cartoon Network.

Men det tar inte slut där. Ett gratis Star Wars-spel för webbläsaren, ett typiskt mmo-spel som riktar sig till de unga. Star Wars: Clone Wars: Adventures kommer nu till hösten trots att det bara nyligen utannonserades. Dock är väl anledningen till att många grejor är tagna från småspelen som finns på starwars.com. Kanske inte särskilt underhållande, men man vet hur lätt det går att göra mmo-spel beroendeframkallande och gratis är alltid gott.

Spelen släpps mellan hösten i år och nästa sommar. Det är väldigt bred åldersgrupp. Från de riktigt unga som gillar The Clone Wars till de som vill vara lite mer våldsamma i TFU2. Sen är ju frågan om det finns fler spel under utveckling, tex Battlefront 3 eller någon flygsimulator. Hur som helst så blir det fullt upp för den Star Wars-intresserad under E3.

#blogg

1
Skriv svar