Metaltown!

Medlem
Metaltown!

Sliten, döv, ont i halsen, fattig, trött och ...döv.
Metaltown 2010 är över och jag är helt döv på mitt ena öra, vilket inte beror på Metaltown utan det bara kom när jag satt på Hard Rock igår och käkade. Jävligt irriterande att inte höra ordentligt på höger öra, har haft det tidigare och nu kom det tillbaka, antagligen tack vare min förbannade förkylning...och min lilla miss med att glömma jacka och långärmad tröja hemma och bara ha med mig t-shirts...
Så hur var Metaltown då?
Rammstein och In Flames avslutade varsin kväll och det med glasklar överlägsenhet. In Flames är Sveriges bästa liveband utan tvekan. Rammstein såg jag i Globen tidigare i år och showen var väl densamma. Lite kortare dock. In Flames hade lite nya skärmar men samma låtar så inga nyheter alls egentligen, bara skön musik i sommarnatten.
Annars var festivalen nog sämre än vanligt, inte lika många band(?), nytt tänk med scenerna som väl inte riktigt slog väl då man inte kunde se båda dom stora scenerna samtidigt från öltälten, och dom jävla mixertornen som blockerar allt och alla. Lär från förra årets Sonisphere och sätt två mindre torn på sidorna istället. Att man separerat scenerna beror nog mest på att soundcheck för nästkommande band stjäl showen från dom som spelar. Tanken god men utförandet uselt.
Och varför ska en stackars törstig hårdrockare som jag tvingas gå töstig hela dagen, jag dricker ingen pussyjuice (cider) eller pissvatten (öl), inte heller vin. GE MIG SPRIT!
Hur svårt kan det vara?
Tåg...behöver jag förklara mig?
Hur i helvete är man funtad om man inte kan inse att om ett tåg blir fullbokat via internetbokningar så kan det kanske behövas fler vagnar och framför allt tror man inte att folk blir hungriga om man sitter från Göteborg till Västerås?
Är det så svårt att kolla hur många biljettbokningar som gjorts och sedan köpa in lite mackor efter den siffran?
Att det dessutom är betydligt billigare att ta bilen ner gör ju inte saken bättre...
Men man har väl fullt upp med att försöka bli försenade...

#blogg

1
Skriv svar