Bröllopskänsla

Medlem
Bröllopskänsla

haha.. kanske är det panik inför att inte kunna skriva på några dagar eller så har jag bara en jäkla lust att skriva av mig.
Testade min nya 50/1.8 tillsammans med en "provbukett" som en kompis till min fästmö har bundit. Vita rosor i ett stort fång. Vakert. Kul att plåta med f1.8 och blixt vilket ger aaaaningen överexponerade bilder. Men jag tycker de funkar ändå. Känslan blir lite drömsk och det passar ju till bröllop.

Snart ska jag träffa ett brudpar som jag plåtar i slutet av juli. Spännande! Alltid roligt att träffas innan så att vi hinner prata igenom idéer och önskemål av fotograferingen. De har ju redan sett min hemsida och tyckte att det var fina bilder så de gillar ju min stil. Usch jag kan inte tänka mig om man skulle hamna i den situationen att brudparet vill ha "andra" bilder än såna jag tar. Visst kan man "think outside the box" men samtidigt vill man ju tro att man har ett signum i sina verk. Jag har nog alldeles för lite erfarenhet av bröllopsfotografering för att kunna stoltsera med ett signum iofs, men jag lär mig alltid nåt nytt och får hela tiden inspiration av andra fotografer.

Däremot när det kommer till macrofotograferingen så tror jag nog att somliga kan se om en bild är tagen av mig. Kanske jag önskar att det vore så i alla fall. Det skulle ju innebära att man har något som står ut från mängden och som folk känner igen.

Hmm.. får nog ut och öva lite till innan det där sitter känner jag. Är nog alldeles för spretig i hur jag plåtar och redigerar för att folk ska känna igen mig. Jag tar tillbaka det ovan... jag är signum-lös. Fri?

Jag är faktiskt inte helt säker på att ett signum eller en specifik bildstil alltid är av godo... i alla fall jag hade nog tyckt att det var ganska trist att plåta och redigera precis likadant om tio år som jag gör idag. Jag vill utvecklas och lära mig nya saker, testa annat för att komma vidare, längre, bli bättre.

Har sedan en tid fastnat lite för "Ratatat", det har inget med foto att göra utan är musik. Lyssna på dem på Spotify, kanske gillar ni det också. Det är i alla fall skön musik att ha i bakgrunden om man är lagd åt det lite elektroniska hållet. Kanske inte ett helt tippat musikval från en vanligtvis hardcore metal-fan, men va tusan även inom musiken måste man ju kunna variera sig! Annars stagnerar ju det också.

Ta de nu lugnt och jag tänker inte fortsätta önska er glad midsommar... jag hinner skriva igen innan dess!

// Manuel

#blogg

Medlem
Bröllopskänsla

Kände att du kanske behövde lite tips! Googlade lite åt dig och fann detta!

http://www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m1218956.html
http://www.fredmiranda.com/forum/board/48 (tagen från första länken, står en hel del nyttigheter!)

Hoppas detta kan bistå dig nånting!

Medlem

Tackar för tipset! Jag har varit i kontakt med just Bröllopstorget för att annonsera men det blir först till nästa år. Ska också vara med på bröllopsmässan för att ragga kunder till nästa sommar. Återigen tack för tipset, fredmiranda är grymt bra inspiration

Lite skön överexponering...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
1
Skriv svar