Studio Ghibli & Level 5 gör spel tillsammans - kan bli magiskt!

Flakmonkey
Studio Ghibli & Level 5 gör spel tillsammans - kan bli magiskt!

Kanske framstår man som en aning fjantig nu men jag älskar japanska tecknade serier. Eller ja det är väl en sanning med viss modifikation då jag har svårt för rätt många, men enda sedan jag var liten och såg serier som Starzinger, Silverfang, etc så har de haft en speciell plats i mitt hjärta. Nu när jag blivit lite äldre så har min smak självklart förändrats något men filmerna från en person och hans studio har kommit att bli något av en personlig favorit alla kategorier. Jag talar givetvis om Hayao Miyazaki och Studio Ghibli som ligger bakom filmer som Min granne Totoro, Princess Mononoke, Spirited Away och Porco Rosso.

Nu vet jag att de inte är filmer som passar alla och att vissa ser dem som barnfilmer, men i mina ögon så är de ren magi så när det nu står klart att de utvecklar ett spel till Nintendo DS och Playstation 3 tillsammans med #Level 5, som är en fantastisk utvecklare, så är det svårt för mig att inte bli lite upphetsad. Enligt uppgifter från ett event i Japan så ska Ni no Kuni som det heter släppas till DS senare i år medan PS3-varianten kommer först nästa år. Det gäller emellertid bara Japan än så länge så nu kommer man väl tyvärr få hålla tummarna och hoppas på att det hittar hit till Europa överhuvudtaget, men filmerna har ju blivit allt mer populära på våra breddgrader så det ska nog gå vägen

Se mer från spelet på den officiella hemsidan

#blogg

Medlem
Studio Ghibli & Level 5 gör spel tillsammans - låt hypen börja

Ser mysigt ut blir att importera!
ghibli goes pokemon!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar