Sista självande minuterna

Medlem
Sista självande minuterna

Så var då födelsedagen över.. eller ja nästan i alla fall, 32 minuter kvar!

En mycket trevlig dag med strålande solsken och bilfärd från Malmö upp till Mönsterås i Småland. Takluckan öppen och solen som värmde i nacken

Bilen gick otroligt bra att köra och det var skönt att ha en större motor, särskilt vid omkörningarna, det gick som en dans! Väl framme var det bara att äta lätt lunch och packa upp så smått. Ett snabbt dopp i poolen och sen vidare ut med brorsan på en kort biltur. Jag var tvungen att köra runt samhället ett varv för att se till att allt var som det lämnades sist. Det var det, ja förutom att Systembolaget flyttat till gamla Posten. Jösses här händer det grejer!

Gästerna började droppa in runt 18 och det kom fler än jag vågat hoppas på. Alla fick varsin välkomstdrink gjord av fläderblomssaft och fruktsoda och sen lime och frusna hallon i. Ingen sprit då många kom med bil. Mycket uppskattat!

Grillen hölls varm och det grillades kött för flera kompanier (vi har så det räcker flera dagar framöver). Lite senare bjöds det på god jordgubbstårta med av mamma egenhändigt tillverkad marängbotten. Jättegod och lite av en tradition med jordgubbar på min födelsedag. Alltid lika uppskattat.

Tiden gick snabbt och inte förrän flera av gästerna hade åkt hem insåg jag att presentbordet stod orört. Hehe.. lite snabbt gick jag igenom presenterna och tackade dem som fortfarande var kvar. Nästan så jag får skicka tack-kort till de andra
Temat blev vin och sprit får man väl säga med några whiskey-glas, vinkaraff och vinflaskor. Samt även en del pengar såklart och det är ALLTID uppskattat.

Jag funderar lite på vad jag ska hitta på, det är kul att kunna köpa sig något roligt för pengar som man inte räknat med. Det återkommer jag om.

Nu hoppas jag att alla får en helt fantastisk midsommarafton i morgon och jag vet att jag kommer ha det. Lugnt och skönt med familjen och förhoppningsvis mycket sol och bad.

Efter att ha avverkat ytterligare ett decennium kan jag bara säga en sak, det blir bättre och bättre!
Inte alls slutet som jag skrev tidigare, det här känns mer som starten!

Over and out // Manuel 30 år klokare

#blogg

Medlem
Sista självande minuterna

Då får man gratulera så här i efterskott. Du har rätt angående åldern. Tog själv steget till 30 i fjol och det var inga problem. Det viktiga är inte antalet år utan vad man fyller de med.

Medlem

Tack så mycket!

Tycker du har helt rätt, det är väl Fritidsresor som menar på att "livet är de dagar du minns". Tycker jag är en bra filosofi.

1
Skriv svar