Jag ska bli tennisproffs!

Flakmonkey
Jag ska bli tennisproffs!

Nej självklart tror jag inte på det själv, men det vore ju riktigt kul att iaf lära sig serva nu när man har varit och köpt sig ett racket på Stadium. Anledningen till att jag köpt mig ett tennisrack är att jag 18:30 ska springa de tre kilometerna till Hellasgården tillsammans med Tobbelito, spela tennis i en timme och sen springa de tre kilometerna hem igen. Kan bli svettigt med tanke på värmen men det kommer garanterat bli fantastiskt kul. Är ju verkligen ingen fena på tennis, men tror inte min motståndare är det heller och det är ju det som är det viktiga - att man är lika bra eller dåliga.

Jag hade faktiskt tennisambitioner när jag var liten. Som så många andra födda på tidigt 80-tal blev jag inspirerad av Edberg, Wilander, etc som tillsammans dominerade (nåja nästan iaf) tennisvärlden under några härliga år. Tennisskola gick man ju förstås på men av någon anledning så lirade jag det inte under några längre period. Jag tyckte ju att det var riktigt kul, men kanske var det fotbollen och lockelsen av lagspel som gjorde att jag helt enkelt prioriterade det. Har nämligen alltid föredragit lagspel där man kan dela glädjen med andra och där man är mindre utsatt än i sporter där man är själv.

Nåväl något tennisproffs kommer jag ju som sagt aldrig bli, men förhoppningsvis kommer mitt nya fina racket att hjälpa mig till att bli lite bättre. Inget värstingverktyg jag köpt direkt utan en modell från Stadiums egna märke Soc som gick på 499. Visserligen nedsatt från 999 och med många prickar på både "control" och "power", men tror knappast det är något som Federer och Nadal skulle kunna tänka sig att använda. Fast det är väl ändå rätt fint?

[ia=21686; large]

#blogg

1
Skriv svar