Utan byxor i kupén

Medlem
Utan byxor i kupén

Jag tycker om att åka tåg. Inte för att jag gör det ofta, men de två gånger om året jag åker hem från Skellefteå brukar jag föredra nattåg framför flyg och buss, om jag inte får skjuts med bil till Umeå då jag har turen att mammas svägerska arbetar där.

Den största anledningen till mitt gillande är sexbäddars sovkupéerna. Hittills har jag inte haft otur en enda gång med de jag hamnat med utan det har blivit trevligt och rentav skojiga resor med mycket mindre sömn än man tänkt sig.

Nu igår när tåget väl kom, en och en halv timme försenat till Bastuträsk på grund av åska, så var det första som mötte mig i kupén tre unga grabbar i kalsonger och tröjor med varsin ciderburk i handen. Då chocken över byxlösheten äntligen lagt sig så visade det sig att det var tre riktigt trevliga gossar på väg hem från Arvidsjaur som muckat samma dag. Med avskaffandet av värnplikt har alla värnpliktiga i Sverige fått välja om de vill avsluta eller fullfölja sin tid i försvaret, och all tre som jag hamnade med hade jobb och flickvänner som de ville hem till (f.ö. de enda tre personerna i sin pluton som åkte hem. Kan jämföras med Umeå där 100% av de värnpliktiga slutade).

Det första som hände efter att jag satt mig var att de stack en burk i handen på mig och bjöd mig på Mintu. Minst sagt en bra resa!

PS. Trots förslaget att följa klädkoden behöll jag mina byxor på. Privilegiet med byxlöshet hörde trots allt till de nymuckade.

#blogg

1
Skriv svar