The human avatar

Inaktiv
The human avatar

Utvecklarna Realtime Worlds släppte för ca två veckor sedan sitt av-mig-efterlängtade-men-enligt-recensioner-som-bäst-halvsunkiga spel APB och nu har man dragit igång vad som kan vara det sjukaste PR-stuntet sedan Acclaims glansdagar. Reklam för Shadowman 2 på en släktings gravsten? Ändra ditt namn till Turok? Eller nej, ännu bättre: döp ditt barn till Turok om det föds på spelets releasedatum. Det fanns verkligen inga gränser. Tacka vet jag isåfall EA och deras Dante´s Inferno kampanj.

Iallafall, tillbaka till huvudspåret: vad man gjort är att man har hittat två, förmodligen arbetslösa, snubbar som har gått med på att låta sig förvandlas till en avatar i spelet.

"Inspired by the APB customization engine, we´re taking a real person and over three weeks transforming them into a character to be released onto the streets of the game. Tattoos, haircut, piercing, clothes, the works. All for real, and all decided by you."

För närvarande kan man rösta på vem av de två deltagarna som ska bli vår egen lilla försökskanin och allt eftersom tiden går kommer nya steg i förvandlingen äga rum. Bara tanken på vad barn av internetåldern kan tänka sig tatuera in är skrämmande i sig.

Sjukt? Ja.
Smaklöst? Ja.
Borde ni koncentrera er på att fixa buggar istället? Ja
Kommer jag följa sidan? Ja

Hemsidan

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar