Halvårets bästa spel!

Medlem
Halvårets bästa spel!

Det var ett bra tag sen jag skrev i min blogg. Jag har helt enkelt inte haft något lust eller ork. Men nu hade jag tänkt göra en lista med mina favoritspel under2010 så här långt i ett par kategorier:

Bästa Shooter: Battlefield Bad Company 2
Dice har som vanligt lyckats att göra ett bra FPS. Tyvärr så är inte enspelarläget like bra som i ettan, jag saknar den humorn och de lättsinniga karaktärerna. Dice sneglade tyvärr lite för mycket åt Call of Dutys håll när de skrev manuset.
Men med bra gameplay och ett stabilt flerspelarläge så räcker det för att de ska vinna i den här kategorin.

Bäst Sandlåda: Red Dead Redemption
Det här är det bästa spelet som R* har gjort. Det slår GTA Vice City, som är ett av mina favoritspel med hästlängder. Allting är mästerligt utfört, till och med flerspelarläget är riktigt kul när man väl hittar ett roligt gäng att umgås med. Det enda negativa är efter slutet, mer kan jag inte säga då jag spoilar för mycket.

Bästa Plattformsspel: Super Mario Galaxy 2
Nintendo lyckas som vanligt att göra ett mästerverk med sin toppfranchise. Det enda negativa jag kan säga är att det är lite för likt ettan, men när de kopierar ett så bra spel, så är det förlåtet.

Bäst flerspelarläge: MAG
BfBc2 i all ära, men när det gäller flerspelarläge så är MAG överlägset bäst i år än så länge. Bra gameplay med de bästa kontrollerna i ett FPS på konsoll jag spelat med, ett intressant levelsystem och jämna lag gör så att MAG tar tronen som bästa onlinespel. Det negativa är att det lätt kan bli repetivt ibland.

Bästa Rollspel: Mass Effect 2
Det är så här ett riktigt bra rollspel ska vara. Det här borde vara spelet som alla andra företag ska använda som mall när de få för sig att göra ett eget rollspel.

Halvårets bästa spel: Red Dead Redemption

Det var ett jämt lopp mellan Super Mario Galaxy 2 och RDR, men till sist så bestämda jag mig för att utnämna RDR som det bästa spelet tack vare att det finns så mycket att göra.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Halvårets bästa spel!

Måste skaffa Red Dead


signatur
Medlem

Gör det, du lär inte bli besviken!

Medlem

Är väldigt sugen på RDR men tyvärr är det lite skralt i kassan så det blir till att prioritera andra saker, som mat exempelvis.

1
Skriv svar